Hizmet kalitesine ilişkin beklenti ve algılar arasındaki farkın nedenleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz, İbrahim
dc.date.accessioned 2021-06-23T08:46:37Z
dc.date.available 2021-06-23T08:46:37Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri 12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2948
dc.description.abstract Bu çalışmada müşterilerin hizmet kalitesine ilişkin beklentileri ile algılamaları arasındaki farkın temel ve alt nedenleri incelenmektedir. Söz konusu nedenler, Parasuraman, Zeithaml ve Berry (1985) tarafından geliştirilen Hizmet Kalitesi Fark Modeli’nde ele alınmaktadır. Hizmet Kalitesi Fark Modeli’ne göre müşterilerin hizmet kalitesine ilişkin beklenti ve algılamaları arasındaki fark (Fark 5), hizmet işletmelerinin kontrol altında tutabileceği dört temel farktan/nedenden kaynaklanmaktadır. İlk fark (Fark 1), işletmenin, müşterilerin beklentilerini doğru belirleyememesinden, ikinci fark (Fark 2), işletmenin, müşteri beklentilerini hizmet standartlarına/özelliklerine dönüştürememesinden kaynaklanmaktadır. Üçüncü fark (Fark 3), işletmenin, doğru belirlenen hizmet standartlarına uygun hizmet verememesinden ve dördüncü fark (Fark 4) da işletmenin, vaat ettiği hizmetleri yerine getirememesinden dolayı ortaya çıkmaktadır. Yine aynı araştırmacılarca (Zeithaml, Berry ve Parasuraman, 1988) geliştirilen Genişletilmiş Hizmet Kalitesi Modeli’nde ise daha geniş bir bakış açısıyla, bu dört farkın ortaya çıkmasına yol açan alt nedenler üzerinde durulmuştur. Ayrıca, söz konusu nedenlerin önlenmesine ya da azaltılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the basic and sub-reasons that cause gaps between customers’ expectations and perceptions regarding the service quality are analyzed. These reasons are discussed in the Service Quality Gap Model developed by Parasuraman, Zeithaml and Berry (1985). According to the Service Quality Gap Model, gap between customers’ service quality expectations and perceptions (Gap 5) stem from four basic gaps/reasons that may be under the control of the business. The first gap (Gap 1) stems from the fact that business cannot determine the customers’ expectations correctly, the reason of second gap (Gap 2) is that business cannot convert customer expectations to service standards/specifications. The third gap (Gap 3) arises because business cannot provide the designated service standards, and the fourth gap ( Gap 4) comes from the fact that business cannot fulfil the promised services. With a broader perspective, it focuses on the sub-reasons of the emergence of the four gaps in the Extended Service Quality Model developed by the same researchers (Zeithaml, Berry and Parasuraman, 1988). Also, suggestions have been made to reduce or prevent these reasons in the Model. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Verimlilik dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hizmet kalitesi fark modeli, genişletilmiş hizmet kalitesi modeli, SERVQUAL ölçeği. tr_TR
dc.subject Service Quality tr_TR
dc.subject Service Quality Gap Model tr_TR
dc.subject Extended Service Quality Model tr_TR
dc.subject SERVQUAL Instrument tr_TR
dc.title Hizmet kalitesine ilişkin beklenti ve algılar arasındaki farkın nedenleri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department NEVÜ, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 166953 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster