Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de Cumhuriyetin ilanından sonra uygulanmış olan 1924, 1935, 1957, 1976, 1985, 1993 ve 2009 ortaöğretim felsefe dersi öğretim programlarına bağlı olan içeriklerde Türk düşüncesine yer verilip ...
According to John Dewey, one of the foremost representatives of pragmatism, school is
life itself, rather than preparation for life. Since life and school are based on the same
principles, schools should provide students ...
Cumhuriyetten sonra ülkemizde ortaöğretim felsefe dersi için 1924, 1935, 1957, 1976, 1985, 1993 ve 2009 yıllarında olmak üzere yedi farklı öğretim programı geliştirilmiş ve yürürlükte kalmıştır. Günümüzde ise 2009 yılında ...
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretimde felsefe öğretiminde önemli sayılabilecek bir konuma sahip olan tartışma yönteminin genel özelliklerinden hareketle 2009 felsefe dersi öğretim programında yer alan kazanımların bir etkinliğe ...
Bu çalışma, öğretmenlerin öğretim programına bağlılık derecelerini belirlemek için kullanılabilecek bir ölçek geliştirmek amacıyla yapılmış Çalışma, tarama modelinde yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Bingöl merkez ilçede ...
Bu çalışmada felsefe grubu öğretmen adaylarının yapı-landırmacılığa ilişkin bilişsel farkındalık düzeylerinin belir-lenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada Yeşilyurt (2013) tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı ...
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim psikoloji dersinde yardımcı bir öğretim aracı ola-rak Nasreddin Hoca fıkralarının kullanılabilme potansiyelini göstermektir. Bu çer-çevede Türk kültürünün önemli güldürü unsurlarından birisi ...
Bu çalışmanın amacı ortaöğretim felsefe ve estetik derslerinin öğretim programlarını değer-duyuşsal alan kazanımları ilişkisi bağlamında incelemek ve bu derslerin değerler eğitimi ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Bu ...
Gerçeği bilmek adına uzun yıllar boyunca doğa felsefesi ve transendental
felsefe olmak üzere tümüyle iki farklı bakış açısından bir ve aynı olan
felsefeyi araştırdıktan sonra, sadece bu farklı sunumunun benim ...
The aim of this study is to examine the concept of experience, an important component of John Dewey‟s philosophy of education, within the framework of Dewey‟s educational views. Document analysis was used for data collection ...
Bu çalışmanın amacı, 2016-2017 itibarıyla uygulanmakta olan felsefe grubu dersleri (sosyoloji,psikoloji ve mantık) öğretim programlarında bu derslerin bilim alanlarına katkı sağlamış Türk bilim insanlarına yer verilip ...
Bu çalışmanın amacı, biyoetik bir olgu olan ötanaziye varoluşçu felsefenin bakış açısı ile nasıl yaklaşılabileceğini göstermek ve bu olguyu varoluşçu temalar açısından değerlendirmektir. Bu nedenle öncelikle ötanazi olgusunun ...
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim felsefe grubu (sosyoloji, psikoloji, mantık) derslerinin 2016 yılı itibariyle hâlihazırda uygulanmakta olan öğretim programlarında, derslerle ilgili olan bilim alanlarına katkı vermiş Türk ...
Bu makalede, ortaöğretim sosyoloji dersinin konu ve kavramlarının öğrenciler tarafından daha iyi anlaşılabilmesi için Nasreddin Hoca fıkralarının yardımcı ders aracı olarak kullanımını göstermek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda ...
Bu makalenin amacı, hastanın istem durumuna göre ötanazi türlerine varoluşçu bir yaklaşım sergileyebilmenin olanağını gözler önüne sermektir. Bu kapsamda, öncelikle ilgili literatürden hareketle hastanın istem durumuna ...