Yeşil süreç inovasyonu ile rekabet avantajı arasındaki ilişkide yeşil marka imajının ve değerinin paralel çoklu aracılık rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozpolat, Ceylan
dc.contributor.author Tuna, Murat Fatih
dc.date.accessioned 2023-03-01T06:45:59Z
dc.date.available 2023-03-01T06:45:59Z
dc.date.issued 2022-12-25
dc.identifier.citation Bozpolat, C. & Tuna, M. F. (2022). Yeşil Süreç İnovasyonu ile Rekabet Avantajı Arasındaki İlişkide Yeşil Marka İmajının ve Değerinin Paralel Çoklu Aracılık Rolü . Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , 26 (3) , 707-728 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/issue/74171/1100905 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8081
dc.description.abstract Bu çalışma, yeşil süreç inovasyonu ile rekabet avantajı arasındaki ilişkide yeşil marka imajı ve marka değerinin paralel çoklu aracı etkilerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda temizlik ürünleri kategorisinde yer alan bir markanın yapmış olduğu yeşil süreç inovasyonu projesi değerlendirilmeye alınmıştır. Araştırma için veriler, kolayda örnekleme yöntemi ve çevrimiçi anket aracılığıyla gönüllü katılımcılardan elde edilmiştir. Toplanan veriler açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile ön teste tabi tutulmuş ve sonrasında araştırma varsayımlarını 534 katılımcıyla sınamak için yapısal eşitlik modellemesi kurularak paralel çoklu aracılık analizi yapılmıştır. Bulgulara göre yeşil süreç inovasyonu yeşil marka imajı üzerinde doğrudan pozitif etkiye sahip olmasına rağmen yeşil marka değeri üzerinde aynı yönde etkiye sahip değildir. Ayrıca yeşil süreç inovasyonu ile rekabet avantajı arasında doğrudan ilişki gözlenmemiştir. Böylece yeşil marka imajı ve yeşil marka değeri değişkenleri bu ilişkide tam aracı rol oynamıştır. Paralel çoklu aracılık rolleri incelendiğinde yeşil süreç inovasyonu öncülüyle yeşil marka değerinin (R2=0,731) rekabet avantajı üzerinde yeşil marka imajından (R2=0,637) daha güçlü bir pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Markaların yeşillenmesi ve bunun davranışsal niyetlere yansıması ile ilgili çalışmalar artsa da işletmelerin rekabet avantajı kazanmalarında, üretim süreçlerinde yeşil inovasyon yapmalarının ne düzeyde etkiye sahip olduğu sınırlı sayıda teorisyen tarafından araştırılmıştır. Bu nedenle mevcut çalışma literatüre katkı sağlayarak uygulayıcılara birtakım çıkarımlarda bulunmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Akademisyenler Birliği Derneği tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/restrictedAccess tr_TR
dc.subject Yeşil süreç inovasyonu tr_TR
dc.subject Rekabet avantajı tr_TR
dc.subject Yeşil marka imajı tr_TR
dc.subject Yeşil marka değeri tr_TR
dc.title Yeşil süreç inovasyonu ile rekabet avantajı arasındaki ilişkide yeşil marka imajının ve değerinin paralel çoklu aracılık rolü tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/finans ve bankacılık bölümü/finans ve bankacılık anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 38450 tr_TR
dc.contributor.authorID 103259 tr_TR
dc.identifier.volume 26 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 707 tr_TR
dc.identifier.endpage 728 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster