Turistik destinasyon seçiminde sosyal medyanın rolü: Kapadokya üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Özden
dc.contributor.author Eroğlu, Sevgi
dc.contributor.author Güneren, Ebru
dc.date.accessioned 2022-06-13T06:41:46Z
dc.date.available 2022-06-13T06:41:46Z
dc.date.issued 2019-09
dc.identifier.isbn 978-975-6900-63-5
dc.identifier.uri chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.futourismcongress.com/ftp/dosyalar/bildiri-kitabi-2019.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6635
dc.description.abstract Birbirinden farklı birçok kullanım amacı ve işleyişi olan sosyal medya uygulamaları, tüketicilerin ürün tercihlerini şekillendirmenin yanı sıra tatil tercihlerinde de kullanılan son derece önemli bir araç konumuna gelmiştir. Sosyal medya, sunduğu ürün ve hizmet seçenekleriyle ve bu seçeneklere ilişkin kullanıcı değerlendirmeleri sayesinde, kullanıcılarının satın alma kararlarında her geçen gün artan bir role sahip olmaktadır. Benzer şekilde, sosyal medya, turistik tüketicilerin destinasyon tercihlerinde, konaklama yeri seçimlerinde ve diğer turistik ürün değerlendirmelerinde de önemli bir karar ortamı oluşturmaktadır Bu bağlamda araştırma da, Kapadokya’yı ziyaret eden yerli turistlerin, Kapadokya’yı tercih etmelerinde sosyal medyanın etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma evrenini, 2019 yılı Haziran ayında Kapadokya’yı ziyaret eden yerli turistler oluşturmuştur. Araştırmada temel analizlerin yanında, basit regresyon analizi yapılmıştır. Regresyon analizi sonucunda sosyal medyanın; tatil öncesi seyahat kararı üzerinde, tatil yeri seçiminde ve Kapadokya bölgesi seçimi üzerinde pozitif yönde ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Turistik destinasyon tr_TR
dc.subject Tüketici tercihi tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.title Turistik destinasyon seçiminde sosyal medyanın rolü: Kapadokya üzerine bir araştırma tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal THE THIRD INTERNATIONAL CONGRESS ON FUTURE OF TOURISM: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability(Futourism 2019) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2669-4402 tr_TR
dc.contributor.authorID 37053 tr_TR
dc.identifier.startpage 600 tr_TR
dc.identifier.endpage 609 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster