Özet:
Birbirinden farklı birçok kullanım amacı ve işleyişi olan sosyal medya uygulamaları, tüketicilerin ürün tercihlerini
şekillendirmenin yanı sıra tatil tercihlerinde de kullanılan son derece önemli bir araç konumuna gelmiştir. Sosyal
medya, sunduğu ürün ve hizmet seçenekleriyle ve bu seçeneklere ilişkin kullanıcı değerlendirmeleri sayesinde,
kullanıcılarının satın alma kararlarında her geçen gün artan bir role sahip olmaktadır. Benzer şekilde, sosyal medya,
turistik tüketicilerin destinasyon tercihlerinde, konaklama yeri seçimlerinde ve diğer turistik ürün değerlendirmelerinde
de önemli bir karar ortamı oluşturmaktadır Bu bağlamda araştırma da, Kapadokya’yı ziyaret eden yerli turistlerin,
Kapadokya’yı tercih etmelerinde sosyal medyanın etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma evrenini, 2019
yılı Haziran ayında Kapadokya’yı ziyaret eden yerli turistler oluşturmuştur. Araştırmada temel analizlerin yanında,
basit regresyon analizi yapılmıştır. Regresyon analizi sonucunda sosyal medyanın; tatil öncesi seyahat kararı üzerinde,
tatil yeri seçiminde ve Kapadokya bölgesi seçimi üzerinde pozitif yönde ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir