Pazar bölümlendirme aracı olarak tutum ve niyetin bir arada kullanımı sürdürülebilir turizm üzerine bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çamlıca, Koray
dc.contributor.author Özkan Tektaş, Öznur
dc.date.accessioned 2021-09-08T07:39:22Z
dc.date.available 2021-09-08T07:39:22Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation ÖZKAN TEKTAŞ, Ö., & ÇAMLICA, K. (2015). PAZAR BÖLÜMLENDİRME ARACI OLARAK TUTUM VE NİYETİN BİR ARADA KULLANIMI SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÜZERİNE BİR UYGULAMA. VERİMLİLİK DERGİSİ, 0–0. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/verimlilik/issue/21772/234001
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4658
dc.description.abstract Tutum ve niyet, tüketici davranışları literatüründe davranışın iki temel göstergesi olarak kullanılan kavramlardır. Bu iki kavram, turist davranışının öngörülebilmesi ve firmaların varolan kaynaklarını doğru hedef pazarlara yönelterek verimli bir şekilde kullanmaları adına pazar bölümlendirme sürecinde de stratejik öneme sahiptir. Bu çalışmanın amacı, tutum ve niyetlerin bir arada pazar bölümlendirme kriteri olarak kullanımına ilişkin bir uygulama örneği sunmaktır. Bu çerçevede çalışmada, Kapadokya bölgesine gelen ziyaretçilerin sürdürülebilir turizme ilişkin tutumlarına ve tekrar ziyaret etme niyetlerine göre pazar bölümlerine ayrılarak, belirlenen pazar bölümleri ve özellikleri çerçevesinde yöneticilere önerilerde bulunulmaktır. Gerekli birincil veri, 416 Japonya ve Güney Koreli ziyaretçiden anket yöntemi ile elde edilmiştir. Uygulanan iki aşamalı ve k-ortalamalar kümeleme analizi sonucunda oluşan kümeler, kendi içlerinde homojen gruplar olarak elde edilmiştir. Ardından, ANOVA analizi ile, elde edilen bölümler arasında heterojenliğin olduğu tespit edilmiştir. Analiz sonuçları incelendiğinde, tüm paydaşlar için Kapadokya bölgesinin sürdürülebilir turizmin tüm boyutlarına ve aynı zamanda tekrar ziyaret etme niyetine büyük oranda önem veren bir ziyaretçi hedef pazarı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher VERİMLİLİK DERGİSİ tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Pazar bölümlendirme tr_TR
dc.subject Kümeleme analizi tr_TR
dc.subject Sürdürülebilir turizm tr_TR
dc.subject Ziyaretçi tutumu tr_TR
dc.subject Tekrar ziyaret etme niyeti tr_TR
dc.title Pazar bölümlendirme aracı olarak tutum ve niyetin bir arada kullanımı sürdürülebilir turizm üzerine bir uygulama tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal VERİMLİLİK DERGİSİ tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 12034 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster