Konaklama işletmelerinde örgütsel özdeşleşme ve örgütsel iletişimin işgörenlerin işten ayrılma niyetine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akyüz, Meral
dc.contributor.author Dalkılıç Yılmaz, Filiz
dc.date.accessioned 2021-07-05T08:10:46Z
dc.date.available 2021-07-05T08:10:46Z
dc.date.issued 2015-07-01
dc.identifier.citation apa tr_TR
dc.identifier.issn 2147-6012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3517
dc.description.abstract İşgücü devri, özellikle maliyet ve yetişmiş eleman bulma açısından konaklama işletmelerince çözülmesi gereken sorunlardandır. Bu araştırmada çalışanların işten ayrılma niyetini etkileyen faktörler olarak örgütsel özdeşleşme ve örgütsel iletişimin konaklama işletmelerinde işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla örgütsel iletişim dikey ve yatay iletişim olacak şekilde iki boyutta alınmıştır. Araştırma sonucunda örgütsel özdeşleşme ile işten ayrılma niyeti arasında negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca regresyon analizi sonuçlarına göre örgütsel özdeşleşme ve dikey iletişimin işten ayrılma niyeti üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Ancak yatay iletişim işten ayrılma niyeti üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca tespit edilen sorunlara yönelik çeşitli öneriler sunulmuş ve gelecekte bu konuda araştırma yapacak kişilere bazı önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Labor turnover is one of the problems to be solved, particularly in terms of costs and finding qualified staff by accommodation establishments. The purpose of this study is to examine the impact of organizational identification and organizational communication on intention to leave in accommodation establishments. To this end, organizational communication has been examined in two dimensions as vertically and horizontally. As a result of this research, a negative relationship between organizational identification and intention to leave has been determined. According to the results of regression analysis, it has been found that organizational identification and vertical communication have a negative effect on intention to leave. Nevertheless, horizontal communication has a positive effect on intent to leave. Also this paper draws from a wider spectrum of related studies in order to highlight theoretical contributions of the current literature and to propose areas for further research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17740 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örgütsel özdeşleşme tr_TR
dc.subject Örgütsel iletişim tr_TR
dc.subject İşten ayrılma niyeti tr_TR
dc.subject Konaklama işletmesi tr_TR
dc.subject Organizational Identification tr_TR
dc.subject Organizational communication tr_TR
dc.subject Intention to leave tr_TR
dc.subject Accommodation establishment tr_TR
dc.title Konaklama işletmelerinde örgütsel özdeşleşme ve örgütsel iletişimin işgörenlerin işten ayrılma niyetine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of organizational identification and organizational communication on intenion to leave in accommodation establishments tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Kastamonu üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-8626-6090 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5984-6655 tr_TR
dc.contributor.authorID 113028 tr_TR
dc.identifier.issue 8 tr_TR
dc.identifier.startpage 138 tr_TR
dc.identifier.endpage 143 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster