Konaklama işletmelerinin engelli turizmine yönelik uygulamaları: Nevşehir örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz, İbrahim
dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.contributor.author Büyükkuru, Meral
dc.contributor.author Çetin, Betül
dc.date.accessioned 2021-06-28T09:19:38Z
dc.date.available 2021-06-28T09:19:38Z
dc.date.issued 2016-12
dc.identifier.isbn 978-605-4163-30-4
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3235
dc.description.abstract Toplumun her bireyinin bütün olanaklara eşit bir şekilde ulaşmasının sağlanması temel bir insani haktır ve çağdaş toplum olmanın gereğidir. Turizm faaliyetine katılmak da bu insani haklar arasında düşünülebilir. Dünyada yaklaşık 600 milyon, Türkiye’de ise 8 milyon engelli insan yaşadığı dikkate alındığında, bu bireyler turizm sektörü için önemli bir pazar bölümünü oluşturmaktadır. Bu nedenle destinasyonlar ve turizm işletmeleri için bu pazar bölümüne yönelik hizmetler sunmak ve düzenlemeler yapmak önemlidir. Çalışmanın amacı engelli bireylerin turizm faaliyetleri sürecinde, oldukça önem taşıyan konaklama aşamasında Nevşehir’deki 4 ve 5 yıldızlı otellerde var olan düzenlemelerin durum tespitini yapmak ve eksiklikler için önerilerde bulunmaktır. Bu çalışmada Nevşehir’deki toplam 23 adet 4 ve 5 yıldızlı otel yöneticisine anket uygulanarak, otellerin fiziksel koşullarının engelli bireyleri ağırlamaya yeterli olup olmadığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Nevşehir’deki 4 ve 5 yıldızlı oteller engelli turizmi için yeterli düzenlemelere sahip değildir. tr_TR
dc.description.abstract It is a fundamental human right for each individual to equitably access all social opportunities which is indeed a must to become a contemporary society. Participation to a tourism activity can also be considered among those rights. Regarding the population of approximately 600 million handicapped individuals in the world including the 8 million living in Turkey, it can be inferred that this population is an important potential market for tourism sector. Thus, providing services and making certain readjustments for handicapped individuals at destinations and tourism facilities are of great significance. The aim of this study is to determine the situation at accommodation facilities, more specifically 4 and 5 star hotels in Nevşehir in terms of existing adjustments and services for handicapped individuals and to make recommendations for insufficiencies, as the accommodation stage is one among the key stages in a tourism activity. Within the study, a questionnaire was applied to the managers of 4 and 5 star hotels in Nevşehir at a total number of 23 and the physical conditions of the hotels were assessed in terms of their sufficiency to accommodate handicapped individuals. The finding revealed that the 4 and 5 star hotels in Nevşehir is not adequately adjusted for handicapped tourism. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Basımevi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Engelli tr_TR
dc.subject Engelli turizmi tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.subject Konaklama işletmesi tr_TR
dc.subject Disabled tr_TR
dc.subject Disabled tourism tr_TR
dc.subject Hospitality business tr_TR
dc.title Konaklama işletmelerinin engelli turizmine yönelik uygulamaları: Nevşehir örneği tr_TR
dc.title.alternative Accomodations businesses applications for the disabled tourism: Nevşehir example tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal II. Uluslararası Nevşehir Tarih ve Kültür Sempozyumu Bildiri Metinleri tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 110587 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-1418-6411 tr_TR
dc.identifier.startpage 766 tr_TR
dc.identifier.endpage 786 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster