Başlık için Fen Edebiyat Fakültesi/Faculty of Science and Letters listeleme

Başlık için Fen Edebiyat Fakültesi/Faculty of Science and Letters listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Şimşek, Göksel; Yıldırım, Ahmet Faruk (An analysis on the use of zaltman's deep metaphors in advertisements process, 2021-06)
    Konumlandırma terimi ile kez 1969 yılında Al Ries ve Jack Trout tarafından kullanıldıktan sonra bir çok marka ve işletmenin pazarlama ve reklam stratejilerini oluşturmada etkili bir iş stratejisi haline gelmiştir. 1970'ler ...
  • Karagözlü, Volkan (JASS, 2017)
  • Köker Gökçe, Emine (2022-12-01)
    Zank Höyük’te dört sezon (1991-1992 ve 1996-1997) kısa süreli kazı çalışmaları yürütülmüştür. Seramik buluntular Tunç Çağı’ndan Roma Dönemi’ne kadar yerleşim gördüğüne işaret etmektedir. Kazı çalışmalarının yoğunlaştığı ...
  • Köker Gökçe, Emine (21-01-01)
    Kızılırmak Havzası içerisinde yer alan Zank Höyük’te kısa süreli gerçekleştirilen kazı çalışmalarında Hellenistik ve Roma Dönemi seramik parçaları tespit edilmiştir. Bu çalışmanın konusunu oluşturan bu malzemeler 1991, ...
  • Yardım, Gülser (2015)
    Osmanlı tarihi araştırmacılarının yararlandığı pek çok birinci el kaynak bulunmaktadır. Bunlardan biri de saray masraf defterleri ya da listeleridir. Bu belgeler sayesinde saraya alınan çeşitli malzemelerin türünü incelemek ...
  • Bayrakdarlar, Tuğba (Ahmet Yesevi Üniversitesi, 2018-12-24)
  • Erbeden, Erdi (Ahmet Yesevi Üniversitesi, Kültür Bakanlığı, 2018)
    Ansiklopedi Maddesi
  • Erbeden, Erdi (Ahmet Yesevi Üniversitesi, Kültür Bakanlığı, 2018)
    Ansiklopedi Maddesi
  • Özdemir, Bilsen Şerife (Seydikemer Kaymakamlığı Yayınları, 2015)
  • Serrican Kabalcı, Ece (2023)
    Ziya Şakir, gazete ve dergilerde yayımlanan eserleriyle tanınmış bir yazardır. Osmanlı döneminde Ziya Şakir adıyla tanınan yazar, Cumhuriyet döneminde çıkarılan Soyadı Kanunu ile “Soko” soyadını almış; Z. Melek, Hüseyin ...
  • Serbest, Kamile (Akçağ yayınları, 2022)
    Türk kültür yapısında, gerek yaşları gerekse hayat yolunda yaşadıkları tecrübelerden kaynaklı olarak aile büyüklerine karşı saygı söz konudur. Bu husus ataerkil yapının etkisiyle de “atalar kültü” olarak tezahür etmiştir. ...
  • Serbest, Kamile (2022-06-12)
    9. yüzyılda Sanayi İnkılabı ile birlikte Türkistan’a olan merak artmış; İsveçli, Rus, Alman, Japon, İtalyan, İngiliz vb. birçok araştırmacı, seyyah, haritacı, arkeolog, antropolog, misyoner, casus Doğu Türkistan başta olmak ...
  • Küçük, Kamile Sinem (2022-04)
    XIX. yüzyıl Rus edebiyatının önemli şair ve yazarı Aleksandr Sergeyeviç Puşkin’in edebi mirasının izleri Türkiye’de çeşitli sanat dallarına, akademik ve edebi çevrelere yansımaktadır. Bu bağlamda Türkiye’de Puşkin’in ve ...
  • Paşalıoğlu, Canan (2012)
    Статья посвящена изучению поселившихся на турецких землях и имевших сильное влияние на турецкий разговорный язык в карском регионе. Основная часть работы посвящена исследованию русизмов в карском регионе. При этом ...
  • Çakmak Bilgili, Nihal; Chiba, Shoju (国立国語研究所 (National Institute for Japanese Language and Linguistics), 2023-03-24)
    これまで谷崎潤一郎作品に出現する複合動詞をマニュアルにて抽出し、データベース化してきた。今後、さらに多くの谷崎作品から複合動詞を網羅的に取得するにあたり、検索作業の自動化を試みた。本稿では、既存の複合動詞データベース3件(野田2013, 山口2013,国立国語研究所2015)のデータを統合して検索・処理に使用し、谷崎作品に応用した結果に基づいて評価をおこなう。また、複合動詞と単純動詞を区別せず、一般動詞の語彙素として認定しているUniD ...
  • Yılmaz, Filiz (社会文化史学会, 2015-03-25)
    本稿は、「国語教科書に見られる戦争記憶の伝達・形成」という視点から、トルコの中学校における国語教科書を通して伝達・形成されている戦争の記憶について考察した。調査した教科書に収録された作品が対象とした主たる戦争は祖国解放戦争であり、今のトルコにとって戦争とは祖国解放戦争を表していることが伺える構図になっている。戦争関連の作品には、主に銃後の暮らし、戦争が国民に及ぼす影響、国民の勝利への貢献などが描かれていた。また、祖国解放戦争の指導者であ ...
  • Gökenç Gülez, Sema (中国社会科学出版社, 2017-07-01)
  • Ceylan, Fatma Ecem (中国社会科学出版社, 2020)
    土耳其汉学研究可以追溯到1935年,至今已有83年的历史。在土耳其国父穆斯塔法·凯末尔·阿塔图尔克(Mustafa Kemal Ataturk)建议下,安卡拉大学文史地学院成立于1935年,随后即成立了土耳其第一家汉学系,也是安卡拉大学最早成立的十六系之一。阿塔土克成立安卡拉大学汉学系重要的目标是为了研究土耳其的祖先突厥人的历史。相比之下, 世界汉学系的目标是研究中国、中国语言、历史、文学、哲学及宗教等。不过,在土耳其成立的第一家汉学系 ...
  • Ceylan, Fatma Ecem (中国社会科学出版社 Zhongguo Shehui Kexue Chubanshe, 2021)
  • Yılmaz, Filiz; Mizoue, Chieko (2013)
    本稿は、戦争文学が伝達形成する記憶という視点から、義務教育で使用されている国語教科書を通して伝達形成されている戦争の記憶について考察した。具体的には、現在日本の中学校で使用されている検定国語教科書に記述されている戦争関連の作品について分析をした。分析にあたり、まずは2008年告示の学習指導要領を検討した。学習指導要領における「戦争」に関連する記述を分析したところ、国語分野には「戦争」も「平和」についても、具体的な言及がなかったことを指摘 ...