Turizm öğrencilerinin staj deneyiminde algıladıkları motivasyonun herzberg kuramına göre değerlendirilmesi: Nevşehir Haci Bektaş Veli Üniversitesi turizm fakültesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aslan, Zeynep
dc.contributor.author Çoban, Gamze
dc.contributor.author Çokal, Zeynep
dc.date.accessioned 2021-06-25T08:02:51Z
dc.date.available 2021-06-25T08:02:51Z
dc.date.issued 2014-09-01
dc.identifier.citation ASLAN ZEYNEP, ÇOBAN GAMZE, ÇOKAL ZEYNEP (2014). Turizm Fakültesi Öğrencilerinin Staj Dönemi Süresince Edindikleri Motivasyonun Herzberg Kuramına Göre Değerlendirilmesi Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesine Yönelik Bir Uygulama. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (33), 164-188. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3114
dc.description.abstract Turizm sektörü açısından motivasyon kuramları önemli bir yere sahiptir. Bu kuramlardan bir tanesi de Herzberg’in Çift Faktör Kuramı’dır. Bu çalışmanın amacı, turizm sektöründe staj yapan öğrencilerin staj süresince, Herzberg’in belirlemiş olduğu Çift Faktör Kuramının güdülenmeleri üzerinde ne derecede etkili olduğunu ortaya koyarak analiz etmektir. Bu çalışma ile öğrencilerin turizm sektörüne bakış açısını ortaya koyarak, sektörde çalışmaya devam edip etmemelerinde Herzberg’in belirlediği faktörlerin etkili olup olmadığı incelenmeye çalışılacaktır. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi turizm işletmeciliği, turizm rehberliği ve gastronomi ve mutfak sanatları bölümünün 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden en az bir kez staj yapmış olanlar araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. 1. sınıf öğrencilerinin henüz üniversite öğrencisi olarak staj yapmadığı göz önünde bulundurularak 1. sınıf öğrencileri araştırmaya dahil edilmemiştir. Araştırmanın amaçlarına ulaşmak için, öncelikle bir literatür incelemesi yapılmış ve bu bilgilerden yola çıkarak bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. 2013 yılının Aralık ayında beş gün boyunca devam eden araştırmanın sonunda ana kitleye uygun 152 kişiden anket toplanmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yüz yüze anket metodu seçilmiştir. Araştırma sonucunda, Herzberg’in Çift Faktör Kuramında yer alan hijyen ve motivasyon faktörlerinin genel olarak stajyerler tarafından önemli bulunduğu görülmektedir. Sektörde çalışmak istemeyen öğrencilerin, devam etmek istememe nedenleri incelendiğinde ise etkili ilk üç faktörün hijyen faktörü olduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Motivation theories are important for tourism industry. One of those theories is Herzberg’s two-factor theory. The purpose of this study is to discover and analyze the level of two-factor theory’s relevance to the students’ perception of motivation during their internship period in tourism industry. By discovering the students’ perspective on the industry, it is aimed to examine the impact of factors determined by Herzberg on students’ decision whether to continue in tourism industry. The sample of the research consists of 2nd, 3rd, and 4th grade students of tourism management, tourism guidance, and gastronomy and culinary arts departments, in Nevşehir Hacı Bektaş Veli University, Faculty of Tourism, who have completed at least one internship period. By considering the fact that 1st graders have not done any internship period as university students yet, they are not included in the research. With the ends of research in view, first a literature review was done, then based on this, a field research was conducted. Questionnaires were gathered from a total number of 152 students who may represent the universe, during five days in December 2013. As the data collection method, face-to-face survey method was preferred. In the results of the research, it can be seen that hygiene and motivation factor in Herzberg’s two-factor theory were found significant by most of the interns. When the reasons for the unwillingness of students who were not willing to work in tourism industry were examined, it was determined that the first three factors were the hygiene factors. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Motivasyon tr_TR
dc.subject Herzberg’in çift faktör kuramı tr_TR
dc.subject Staj yapan turizm öğrencileri tr_TR
dc.subject Motivation tr_TR
dc.subject Herzberg’s two-factor theory tr_TR
dc.subject Tourism interns tr_TR
dc.title Turizm öğrencilerinin staj deneyiminde algıladıkları motivasyonun herzberg kuramına göre değerlendirilmesi: Nevşehir Haci Bektaş Veli Üniversitesi turizm fakültesi örneği tr_TR
dc.title.alternative The evaluation of the education received by tourism students during ınternship according to herzberg’s theory: Case of Nevşehir Haci Bektaş Veli University, faculty of tourism tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 25446 tr_TR
dc.identifier.issue 33 tr_TR
dc.identifier.startpage 164 tr_TR
dc.identifier.endpage 188 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster