Güncel pazarlama yöntemlerinin turizm sektöründe uygulanabilirliğine yönelik bir değerlendirme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Büyükkuru, Meral
dc.contributor.author Çokal, Zeynep
dc.date.accessioned 2021-06-25T07:49:54Z
dc.date.available 2021-06-25T07:49:54Z
dc.date.issued 2018-11-30
dc.identifier.citation ÇOKAL ZEYNEP, BÜYÜKKURU MERAL (2018). An Evaluation of Applicability of Current Marketing Methods to Tourism Sector. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 3, 53-65., Doi: 10.31822/jomat.489859 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3112
dc.description.abstract Gün geçtikçe artan rekabet ortamında geleneksel pazarlama yöntemleri yetersiz kalmaktadır. Artık tüketici çok fazla ürüne, bilgiye hızlı bir şekilde ulaşabilmektedir. Bu nedenle tüketicinin karar verirken neyi önemsediği, neyi dikkate aldığının derinlemesine incelenmesi gerekmektedir. İşletmeler için geleneksel pazarlama yöntemleri hem var olan müşteriyi elde tutmak hem de yeni müşteriler kazanmak için artık yetersiz kalmaktadır. Bu yetersizliğin farkında olan pazarlama araştırmacıları yeni pazarlama anlayışları geliştirmektedir. Tüm bunlar yeni bir yapı ve düşünce olan güncel pazarlama anlayışlarını ortaya çıkarmıştır. Bu amaçla bu çalışmada geleneksel pazarlama ve satış anlayışından farklı olarak son yıllarda üzerinde çalışılmaya başlanan yeni pazarlama yöntemlerinden olan olan gerilla pazarlama, girişimsel pazarlama, toplumsal pazarlama ve içerik pazarlaması ve bu pazarlama yöntemlerinin turizmde uygulanabilirliği kavramsal çerçevede ele alınmıştır. Çalışma sonucunda farklı yeni pazarlama yöntemlerinin turizmde uygulanabildiği özellikle farklı ülkelerde buna yönelik örnekler olduğu ortaya çıkmıştır. Bu örneklerin Türkiye’de de uygulanabileceği ve turizmde kullanım için uygun olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Traditional marketing methods are inadequate in the increasingly competitive environment. Now the consumer is able to access the information quickly, with so many products. Therefore, the consumer's deciding what he cares about, consider what that should be studied in depth. Traditional marketing methods for businesses are no longer sufficient for both retaining existing customers and acquiring new customers. Marketing researchers who are aware of this inadequacy are developing new marketing insights. All of this reveals current marketing insights, a new structure and thought. For this purpose, in this study, some of the new marketing methods which have been started to be studied over the recent years are discussed, which are different from traditional marketing and sales understanding. In this study, the applicability of guerrilla marketing, initiative marketing, social marketing and content marketing, which are marketing approaches, in tourism is discussed in conceptual framework. As a result, it has emerged that different new marketing approaches can be applied in tourism, especially in different countries. Examples of this can be implemented in Turkey has been concluded and is suitable for use in tourism. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.31822/jomat.489859 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Gerilla pazarlama tr_TR
dc.subject Girişimsel pazarlama tr_TR
dc.subject Toplumsal pazarlama tr_TR
dc.subject İçerik pazarlaması tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Guerilla marketing tr_TR
dc.subject Entrepreneurial marketing tr_TR
dc.subject Social marketing tr_TR
dc.subject Content marketing tr_TR
dc.title Güncel pazarlama yöntemlerinin turizm sektöründe uygulanabilirliğine yönelik bir değerlendirme tr_TR
dc.title.alternative An evaluation of applicability of current marketing methods to tourism sector tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Multidisciplinary Academic Tourism tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 25446 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 53 tr_TR
dc.identifier.endpage 65 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster