Türkiye’de lisans düzeyindeki turizm rehberliği bölümlerinin staj yönergelerinin mesleğe uyumunun incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çokal, Zeynep
dc.contributor.author Dalkılıç Yılmaz, Filiz
dc.contributor.author Büyükkuru, Meral
dc.date.accessioned 2021-06-25T07:37:35Z
dc.date.available 2021-06-25T07:37:35Z
dc.date.issued 2019-12-01
dc.identifier.citation Çokal, Z., Dalkılıç Yılmaz, F. ve Büyükkuru, M. (2019). Türkiye’de Lisans Düzeyindeki Turizm Rehberliği Bölümlerinin Staj Yönergelerinin Mesleğe Uyumunun İncelenmesi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7 (20), 202-218. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3108
dc.description.abstract Bir mesleğe yönelik yükseköğretim düzeyinde eğitim alan kişiler mesleğe atılmadan önce mesleğin gerekliliklerini teorik ve pratik olarak öğrenmek durumundadır. Turist rehberliği mesleği eğitimini alan kişiler de teorik bilgileri yükseköğrenimleri süresince aldıkları dersler kapsamında edinmekte, pratiği ise staj döneminde yapmaktadır. Yapılan staj uygulamaları ile amaçlanan, öğrencilerin yükseköğretim kurumlarında edindikleri teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmeleridir. Bu çalışmanın amacı da Türkiye’de turizm rehberliği lisans eğitimi veren üniversitelerin uygulamış oldukları staj politikaları ele alınarak benzerlik ve farklılıkların belirlenmesi ve turist rehberliği mesleğinin gereklilikleri ile uyumunun incelenmesidir. Bu araştırma için nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Türkiye’de 2018-2019 eğitim öğretim döneminde öğrenci kabul eden ve ÖSYM tercih kılavuzunda yer alan 3’ü vakıf, 29’u devlet üniversitesinde olmak üzere 32 turizm rehberliği lisans programının staj yönetmeliği araştırma kapsamında incelenmiştir. Yönetmelikler;üniversitenin türü (devlet/ vakıf), programın bağlı olduğu kurum (fakülte ve yüksekokul), staj zorunluluğunun olup olmaması, staj muafiyetinin olup olmaması, staj dönemi, staj süresi, staj yerleri ve varsa turist rehberliği programına özel açıklamalar başlıkları ele alınarak değerlendirme yapılmıştır. Araştırma sonucunda, fakülte ve yüksekokulun bağlı olduğu üniversiteye göre staj yönetmeliklerinin farklılıklar gösterdiği, turist rehberliği bölümlerine özgü bir staj yönetmeliği olmadığı, staj yönetmeliklerinin çoğu üniversitede genel kapsamlı olduğu, turist rehberliği mesleğinin gerekliliklerini kapsayan zorunlu uygulamaların bulunmadığı tespit edilmiştir. Turizm rehberliği bölümü öğrencilerinin yapması gereken stajlarda yalnızca staj yapılacak yer konusunda bir farklılık olduğu ancak bunun da mesleğe yönelik pratik yapma zorunluluğunu kapsamadığı görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract Those who are trained in the tourist guidance profession acquire the or etical knowledge within the scope of the courses they take during their higher education and practice during the irinterns hipperiod. With the intern ship practices, it is aimed that the students to transform the theoretical knowledge acquired in higher education in stitutions into practice. The aim of this study is to determine similarities and differences by considering interns hippolicies that are implemented in the undergraduate tourist guidance education in Turkey and to examine the compatibility of theinternshipswiththerequirements of thetouristguidanceprofession. In this research, the content analysis technique, which is one of the qualitative research methods, has beenused. Internship regulation of 32 tourist guidance undergraduate programs, 3 of which are in the private universities and 29 in public universities which have accepted students in the 2018-2019 academic year have been examined within the scope of there search. The intern ship regulations were evaluated according to the types of the university (public/private), the institution to which the program is affiliated (faculty and college), the intern ship requirement, the intern ship exemption, the intern ship period and the regulations were evaluated by considering the titles specific to the tourist guidance program. As a result of there search, it was determined that the intern ship regulations differed according to the university to which the faculty and the school is affiliated, there is no intern ship regulation specific to the tourist guidance departments, theinternshipregulationsaregenerallycomprehensive in mostuniversities, there are no compulsory practices covering there quirements of the tourist guidance profession. It is seen that there is a difference only in the place of internship in the intern ships that the students of the tourist guidance department should do, however, this does not include the obligation to practice forthe profession. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mesleğe uyum tr_TR
dc.subject Staj tr_TR
dc.subject Staj yönetmeliği tr_TR
dc.subject Turizm rehberliği tr_TR
dc.subject Adaptation to the profession tr_TR
dc.subject Internship tr_TR
dc.subject Internship regulations tr_TR
dc.subject Tourist guidance tr_TR
dc.title Türkiye’de lisans düzeyindeki turizm rehberliği bölümlerinin staj yönergelerinin mesleğe uyumunun incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examinatıon of compliance with profession of internship regulations of tourist guıdance bachelor’s degree in turkey tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm rehberliği bölümü/turizm rehberliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 25446 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 20 tr_TR
dc.identifier.startpage 202 tr_TR
dc.identifier.endpage 218 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster