Konaklama işletmelerinde müşteri nezaketsizliğinin işe bağlılık üzerindeki etkisi: Kapadokya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydın, Şule
dc.contributor.author Tezgel Çoban, Ecem
dc.date.accessioned 2021-06-21T19:11:54Z
dc.date.available 2021-06-21T19:11:54Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2834
dc.description.abstract Bu çalışma, konaklama işletmelerinde çalışanlara karşı müşteriler tarafından uygulanan nezaketsiz davranışlar ile çalışanların bağlılıkları arasındaki ilişkinin ve nezaketsiz davranışların çalışan bağlılıkları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini, Çekirdek Kapadokya’da faaliyet gösteren konaklama işletmeleri çalışanları oluşturmaktadır. Çalışmada veriler kolayda örnekleme yöntemi ile 159 çalışandan anket tekniğiyle toplanmış ve toplanan anketlerin tamamı analize tabi tutulmuştur. Çalışmada betimleyici, faktör, güvenirlik, regresyon ve korelasyon analizlerine başvurulmuştur. Çalışma kapsamında 2 adet hipotez geliştirilmiştir. Geliştirilen hipotezler reddedilmiştir ve elde edilen sonuçlara göre müşteri nezaketsizliği ile işe bağlılık arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı ve müşteri nezaketsizliğinin işe bağlılık üzerinde bir etkiye sahip olmadığı sonucuna varılmıştır tr_TR
dc.description.abstract This study was carried out in order to determine the relationship between the customer incivility behaviors towards the employees and the job involvement of the employees and the effect of the customer incivility behaviors on the employee's job involvement in the hotels. The research population is comprised of hotels employees operating in Core Cappadocia. In the study, the data were collected from 159 employees using the convenience sampling method with the survey technique and all of the collected surveys were analyzed. The descriptive, factor, reliability, regression and correlation analyzes were used in the study. Two hypotheses have been developed within the scope of the study. The developed hypotheses were rejected and according to the results obtained, it was concluded that there was no significant relationship between customer incivility and job involvement and that customer incivility had no effect on job involvement tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müşteri Nezaketsizliğ tr_TR
dc.subject İşe Bağlılık tr_TR
dc.subject Konaklama İşletmeler tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.subject Customer Incivility tr_TR
dc.subject Job İnvolvement tr_TR
dc.subject Accommodation Establishments tr_TR
dc.subject Cappadocia tr_TR
dc.title Konaklama işletmelerinde müşteri nezaketsizliğinin işe bağlılık üzerindeki etkisi: Kapadokya örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of customer incivility on job involvement in accommodation businesses: The case of Cappadocia tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of tourism research institute tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 59459 tr_TR
dc.contributor.authorID 310173 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 49 tr_TR
dc.identifier.endpage 58 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster