Otel işletmelerinde performans değerleme sistemleri üzerine bir araştırma: Çanakkale örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güzel, Tülay
dc.contributor.author Aydın, Şule
dc.contributor.author Eriş, Engin Deniz
dc.date.accessioned 2021-06-21T19:09:22Z
dc.date.available 2021-06-21T19:09:22Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2827
dc.description.abstract Çalışanların tanımlanmış olan görevlerini belirli bir zaman dilimi içerisinde gerçekleştirme düzeyinin belirlenmesi olarak tanımlanan performans değerleme, örgütlerde önemle üzerinde durulması gereken bir konudur. Performans değerleme sonucunda, işgörenler kendi çalışmalarının sonuçlarına bir anlamda çıktılarına ilişkin bilgilere ulaşırken, örgütler ise, işgörenler ile yapılan iş anlaşma koşullarına ne oranda uyulduğu, işgörenin ilgi ve yeteneklerinin işe ne oranda yansıdığı gibi konularda yargıda bulunma olanağına sahip olur. Bunun sonucunda ise, çalışanların terfisi, ücret düzeyleri, eğitim ihtiyaçları gibi konularda sağlıklı kararlar verilmesi sağlanmış olur. Böylece, işletmenin misyon ve hedefleriyle, işgörenlerin performansları arasında bir koordinasyon sağlanmış olur. Bu nedenle, performans değerlemede amaç, işgörenlerin çalışmalarının sonucu ortaya çıkardığı ürünün, örgütün amaçlarına göre değerini belirlemektir. Bunun içinde işgörenin performansının nicel ve nitel yönden ölçümleri yapılmaktadır. Bu çalışma, Çanakkale ilinde faaliyet gösteren 4 -5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin performans değerlendirme sistemlerini analiz edebilmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak hem yöneticilere hem de çalışanlara uygulanan anket ile örgüt içindeki performans değerleme sisteminin algılanması ortaya konarak bir karşılaştırma yapılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Performance evaluation which can be defined as the designation of employees’ ability to realize their defined task at a given period of time, is an important issue for organizations to consider. As a result of performance evaluation, employees will be able to attain the outcomes, in other words the output of their work, whereas the organizations will have a chance to judge on topics like employees’ compliance to their job description, or how well their interests and abilities are reflected on the job. And as a result of this, decisions on issues like employees’ promotions, salary schedules and training needs can be more healthily made. Thus, a coordination will be provided between organization’s mission and targets, and employees’ performances. Therefore, performance evaluation is aimed at valuing the work—product of employees’ according to the goals of the organization. Employee’s performance is both qualitatively and quantitatively evaluated for this purpose. This study was prepared for the analysis of performance evaluation systems of 4 and 5 star hotel managements in Çanakkale. The questionnaire applied to employees and to managers served as a basis to reveal the perception of performance evaluation within the organization and, a comparison. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Performans tr_TR
dc.subject Performans Değerlendirme tr_TR
dc.subject Otel İşletmeleri tr_TR
dc.subject Performance tr_TR
dc.subject Performance Evaluation tr_TR
dc.subject Hotel Management tr_TR
dc.title Otel işletmelerinde performans değerleme sistemleri üzerine bir araştırma: Çanakkale örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi / Turizm Fakültesi /Turizm İşletmeciliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 146862 tr_TR
dc.contributor.authorID 59459 tr_TR
dc.contributor.authorID 138576 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 140 tr_TR
dc.identifier.endpage 155 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster