Üniversite öğrencilerinin seçmeli müzik derslerine ilişkin görüşleri (Nevşehir üniversitesi örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Erdem
dc.contributor.author Üstün, Emre
dc.date.accessioned 2021-06-18T08:10:58Z
dc.date.available 2021-06-18T08:10:58Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2723
dc.description.abstract Bu araştırma, 2011-2012 eğitim- öğretim yılı bahar döneminde, Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Turizm Fakültesi ve Semra ve Vefa Küçük Sağlık Yüksek Okulu 1. sınıflarında okutulan, ortak seçmeli müzik derslerine ilişkin öğrenci görüşleri doğrultusunda bu derslerin verimliliğinin ve etkinliğinin arttırılması amacı ile yapılmıştır. Toplam 266 öğrencinin katıldığı araştırma kapsamında, örneklemi oluşturan öğrencilerin ortak seçmeli müzik derslerine ilişkin görüşleri Yapılandırılmış Sabit Format Anket Görüşmesi” kullanılarak tespit edilmeye çalışılmış, veriler frekans, yüzde, standart sapma ve aritmetik ortalama kullanılarak tablolaştırılmıştır. Elde edilen bulgular yorumlanarak ulaşılan sonuçlara dayalı olarak öneriler sunulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin genelde ortak seçmeli müzik derslerine ilgi duydukları, kredisiz olmasına rağmen bu dersin gerekliliğine inandıkları ve kredili olması yönünde görüş bildirdikleri saptanmıştır. Ayrıca ortak seçmeli müzik dersinin yaygınlaştırılıp ilgili birimlerce desteklenerek, içerik ve yöntem yönüyle daha verimli hale gelmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This research was conducted to determine the student views on common elective music courses given in first grade in Nevşehir University Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Science and Literature, Faculty of Engineering and Architecture, Tourism Faculty, and Semra and Vefa Küçük College of Health in 2011-12 spring semester. In the research that covered 266 students in total, it was tried to determine the views of the students that constituted the sample by using “Constructed Fixed Format Survey Interview”; data were illustrated in tables by using frequency, percentage, standard deviance, and arithmetic means. Findings obtained were interpreted and suggestions were made based on the results reached. In the result of the research, it was determined that students were mostly interested in common elective music course; that they believed that this course was necessary although it was a non-credit course and they stated that it should be a credit course. In addition, some suggestions were made in order to make common elective music course more efficient both in content and method by making it more widespread and by being supported by relevant units. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müzik tr_TR
dc.subject Seçmeli ders tr_TR
dc.subject Üniversite tr_TR
dc.subject University tr_TR
dc.subject Music tr_TR
dc.subject Elective course tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinin seçmeli müzik derslerine ilişkin görüşleri (Nevşehir üniversitesi örneği) tr_TR
dc.title.alternative University students’ views on elective music course (case of Nevsehir university) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 101939 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0496-1912 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster