Destek eğitim odalarında görev yapan öğretmenlerin destek eğitim odalarının işleyişine ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazıcıoğlu, Tansel
dc.date.accessioned 2021-06-10T13:14:22Z
dc.date.available 2021-06-10T13:14:22Z
dc.date.issued 2020-06-01
dc.identifier.uri 2149-8261
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2380
dc.description.abstract Destek eğitim odaları, kaynaştırma eğitimi kapsamında, özel gereksinimli öğrencilerin kendilerine sunulan eğitim hizmetinden en üst düzeyde yararlanmalarını sağlamak amacıyla, özel araç-gereçler ve materyaller sağlanarak oluşturulan ortamlardır. Bu çalışmanın amacı destek eğitim odalarında görev yapan öğretmenlerin destek eğitim odalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmaya Ankara’nın Altındağ, Keçiören ve Yenimahalle ilçelerindeki okulların destek eğitim odalarında görev yapan 18 öğretmen katılmıştır. Nitel yöntemin kullanıldığı çalışmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşme sorularıyla toplanmış, tümevarım yöntemi kullanılarak içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları destek eğitim odalarının işlevsel olmadığını, destek eğitim odaları için okulların yeterli fiziki koşullara sahip olmadığını, destek eğitim odalarında yürütülen eğitim hizmetlerinin planlanmasında mevzuat dışı farklı uygulamaların olduğunu, okul yönetimlerinin destek eğitim odalarında yürütülen çalışmalara destek verdiğini göstermiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular alanyazındaki çalışmalar esas alınarak tartışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Resource rooms refer to settings created through special tools and materials with the aim of assisting the children with special needs to benefit from the education services provided to them at the highest level within the scope of inclusive educationThe aim of this study is to determine the views of the teachers who work in the resource rooms. Eighteen teachers who work in the resource rooms of the schools in Altındağ, Keçiören and Yenimahalle districts of Ankara participated in the study. In the study, qualitative method was used, and the data were collected through semi-structured interview questions and analyzed by content analysis technique by using inductive approach. The findings of the research show that the resorce rooms are not functional, that the schools do not have sufficient physical conditions for the resource rooms, there are different practices in the planning of the training services carried out in the resource rooms, and that the school administration support the studies carried out in the resource rooms. The findings of the study are discussed based on the literature tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Destek eğitim odası, kaynaştırma, öğretmen, fiziki ortam, destekleyici okul yönetimi tr_TR
dc.subject Resource room, inclusion, teacher, physical environment, supportive school management tr_TR
dc.title Destek eğitim odalarında görev yapan öğretmenlerin destek eğitim odalarının işleyişine ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The opinions of the teachers who work in resource rooms about resource rooms practices tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 281307 tr_TR
dc.identifier.volume 21 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 299 tr_TR
dc.identifier.endpage 327 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster