Ayakkabı tasarımı ve üretimi lisans programına yönelik eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ulucan, Perihan
dc.date.accessioned 2021-06-09T11:49:19Z
dc.date.available 2021-06-09T11:49:19Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation TUNÇ PERIHAN,ERISEN YAVUZ (2014). Ayakkabı Tasarımı Ve Üretimi Lisans Programına Yönelik Egitim Ihtiyaçlarının Belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 10(Summer II), 421-438., Doi: Doi number:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2366 (Yayın No: 2854120) tr_TR
dc.identifier.uri https://jasstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=2366
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2345
dc.description.abstract This research which was carried out on the purpose of “Determining the Educational Needs Related to Footwear Design and Manufacturing Undergraduate Program” in Turkey was on screening model. A scale including totally 50 items were developed depending upon the required manufacturing and marketing qualifications of a Footwear design and manufacturing graduates. The study population of the study consisted of totally 687 people including the academicians carrying on their duties on marketing, design, and Footwear department of various universities, Footwear manufacturers, Footwear designers, and Footwear teachers. The scale was performed in two different ways as online and face-to-face between November 2011 and April 2012. Online application was performed to academicians, Footwear trainers and designers. Face-to-face application was performed upon firm proprietors manufacturing 200 pairs of Footwears in a day in Istanbul, Izmir, Konya, Gaziantep, Adana, Hatay, Manisa and Bursa provinces. As result of the research, it was revealed that undergraduate programs should cover the competences concerning the Footwear design, technology, manufacturing and marketing related to Footwear design and manufacturing in Turkey. The participants presented their opinions related to whole competencies as “very important” and “substantially important”. It includes design competencies, Footwear and fashion knowledge, visual and linear presentation, skill of expression and original designing skills. The participants expect the graduates of the department to have a comprehensive knowledge of all stages in Footwear manufacturing process. Marketing competencies include the skills such as creating their own brands using the knowledge related to the field efficiently, packaging, and marketing of the product. Some diversities of views were determined related to the significance level of competencies specified among the participants. Key Words: Footwear Training, Footwear Undergraduate Training, Needs Analysis, Footwear Sector, Footwear Design and Manufacturing tr_TR
dc.description.abstract Türkiye’de “Ayakkabı Tasarımı ve Üretimi Lisans Programına Yönelik Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi” amacı ile yapılan bu araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Verileri toplamak amacı ile Ayakkabı tasarımı ve üretimi lisans programı mezununda bulunması gereken tasarım, üretim ve pazarlama yeterliklerinden yola çıkılarak toplam 50 maddelik bir ölçek geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma evreni toplam 687 kişiden oluşmaktadır ve çeşitli üniversitelerde görev yapan pazarlama, tasarım, ayakkabı alanında çalışan öğretim elemanları, ayakkabı üreticileri, ayakkabı tasarımcıları ve ayakkabı öğretmenlerini kapsamaktadır. Ölçek, Kasım 2011 ve Nisan 2012 tarihleri arasında online ve yüz yüze olarak iki ayrı şekilde uygulanmıştır. Online uygulama öğretim elemanlarına, ayakkabı eğitimcilerine ve tasarımcılara yapılmıştır. Yüz yüze uygulama ise İstanbul, İzmir, Konya, Gaziantep, Adana, Hatay, Manisa ve Bursa illerinde günde 200 çift ve üzerinde ayakkabı üretimi yapan işletme sahiplerine yapılmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye’de ayakkabı tasarımı ve üretimine yönelik olarak, lisans programlarının ayakkabı tasarımı, teknolojisi, üretimi, yönetimi ve pazarlamasına ilişkin yeterlilikleri kapsaması gerektiği ortaya çıkmıştır. Katılımcılar tüm yeterliklere ilişkin olarak “çok önemli” ve “oldukça önemli” düzeylerinde görüş bildirmişlerdir. Tasarım yeterlikleri, ayakkabı ve moda bilgisi, görsel, çizgisel sunum, anlatım becerileri ile özgün tasarım yapabilme becerilerini kapsamaktadır. Katılımcılar bölüm mezunlarının ayakkabı üretim sürecinde yer alan tüm evrelere hâkim olmalarını beklemektedirler. Pazarlama yeterlilikleri ise alana ilişkin bilgileri etkin kullanarak kendi markasını oluşturma, ambalaj ve ürünü pazarlayabilme gibi becerileri kapsamaktadır. Katılımcılar arasında belirlenen yeterliliklerin önem derecesin ilişkin olarak bazı görüş farklılıkları tespit edilmiştir tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2366 (Yayın No: 2854120) tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Ayakkabı eğitimi tr_TR
dc.subject Ayakkabı lisans eğitimi tr_TR
dc.subject Eğitim ihtiyacı tr_TR
dc.subject Ayakkabı sektörü tr_TR
dc.subject Ayakkabı tasarımı ve üretimi tr_TR
dc.subject Footwear training tr_TR
dc.subject Footwear undergraduate training tr_TR
dc.subject Needs analysis tr_TR
dc.subject Footwear sector tr_TR
dc.subject Footwear design and manufacturing tr_TR
dc.title Ayakkabı tasarımı ve üretimi lisans programına yönelik eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Defınıng the educatıonal needs for an undergraudate Degree program ın footwear desıgn and manufacturıng ın Turkey tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Jass tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 138829 tr_TR
dc.identifier.issue 26 tr_TR
dc.identifier.startpage 421 tr_TR
dc.identifier.endpage 438 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster