Üniversite gençliğinde internet bağımlılığı ve derslerde siber aylaklık davranışları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazgan, Çağdaş Ümit
dc.contributor.author Yıldırım, Ahmet Faruk
dc.date.accessioned 2021-06-09T10:48:34Z
dc.date.available 2021-06-09T10:48:34Z
dc.date.issued 2020-12
dc.identifier.citation Yazgan, Ç. Ü. ve Yıldırım, A. F. (2020). Üniversite Gençliğinde İnternet Bağımlılığı Ve Derslerde Siber Aylaklık Davranışları. Gençlik Araştırmaları Dergisi, Dijital Dünyada Gençlik, 5-29. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/genclikarastirmalari/issue/59468/726569 tr_TR
dc.identifier.issn 2147-8473
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/genclikarastirmalari/issue/59468/726569
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2333
dc.description.abstract Günümüzde işyerleri, çalışma süreleri, mabetler, merasim alanları, sohbet süreçleri gibi belli davranışları gerekli kılan zamanlar ve mekânlar artık internete yönelme davranışının önünde bir engel olarak görülmemektedir. Özellikle genç bireylerde mekâna ve zamana meydan okurcasına, yeni iletişim teknolojilerinin inşa ettiği alana katılma eğilimi gittikçe güçlenmektedir. Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin ders süreci ve sınıf ortamının yükümlülüklerinden uzaklaşarak siber uzama katılma davranışlarını temsil eden ‘derste siber aylaklık davranışlarını’ incelemektedir. Araştırmanın amacı, siber aylaklık davranışları ile ilişki olabilecek değişkenlerin ve internet bağımlılığının derste siber aylaklığı ne düzeyde etkilediğini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenimine devam eden ve orantılı tabakalı örneklem tekniğiyle seçilen 438 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak veri toplama sürecinde kişisel bilgi formu, siber aylaklık ölçeği ve internet bağımlılığı ölçeği kullanılmıştır. Erkek öğrencilerin internete bağımlılık ve derste siber aylaklık puan ortalamalarının kadın öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Siber aylaklık ile sosyal medya hesap sayıları, günlük internet kullanım süreleri, TV izleme süreleri arasında pozitif yönde, zayıf düzeyde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Derste siber aylaklık davranışlarını yordayan faktörler arasında internet bağımlılığının güçlü bir kestirici olduğu tespit edilmiştir. Tek başına internet bağımlılığı değişkeni, derste siber aylaklığın toplam varyansının %35’ini açıklamaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Restrictions of time and place no longer constitute an obstacle to using the Internet in workplaces, places of worship, ceremonies, or face-to-face conversations. Young people in particular tend to use the Internet in a wider array of venues that have emerged as a result of new communication technologies. This research examines in-class cyberloafing behaviors, or more specifically, university students’ tendencies to use the Internet while in classroom environments. The aim of the study is to identify the variables that may be associated with in-class cyberloafing behaviors and to determine the extent that Internet addiction affects in-class cyberloafing. The study sample consisted of 438 undergraduate students enrolled in a state university in Turkey who were selected through proportionate stratified sampling. Data were collected using quantitative research methods, a personal information form, the Cyberloafing Scale, and the Internet Addiction Scale. Male students were found to have significantly higher mean scores for internet addiction and in-class cyberloafing than female students. A weak, positive correlation was found between cyberloafing and the number of social media accounts, amount of daily internet usage, and amount of time spend watching TV. Internet addiction was found to be a strong predictor of in-class cyberloafing behaviors, explaining 35% of the total variance of cyberloafing in the course by itself. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyoloji tr_TR
dc.subject Siber aylaklık tr_TR
dc.subject Derste siber aylaklık tr_TR
dc.subject İnternet bağımlılığı tr_TR
dc.subject Üniversite gençliği tr_TR
dc.subject Cyberloafing tr_TR
dc.subject In-Class tr_TR
dc.subject Cyberloafing tr_TR
dc.subject Internet addiction tr_TR
dc.subject University youth tr_TR
dc.subject Sociology tr_TR
dc.title Üniversite gençliğinde internet bağımlılığı ve derslerde siber aylaklık davranışları tr_TR
dc.title.alternative Internet addiction in university youth and in-class cyberloafing tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gençlik Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/sosyoloji bölümü/sosyometri anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-8743-2740 tr_TR
dc.contributor.authorID 276504 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue Özel Sayı tr_TR
dc.identifier.startpage 5 tr_TR
dc.identifier.endpage 29 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster