Rehberlik öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) biriminin işleyişine ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazıcıoğlu, Tansel
dc.date.accessioned 2021-06-08T11:31:18Z
dc.date.available 2021-06-08T11:31:18Z
dc.date.issued 2019-06-30
dc.identifier.citation Yazıcıoğlu, T. (2019).Rehberlik öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) biriminin işleyişine ilişkin görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7, 5, 225-234. tr_TR
dc.identifier.uri 2149-4622
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2298
dc.description.abstract Bu araştırma, okullarda oluşturulan Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Geliştirme Birimlerinin işleyişine yönelik rehberlik öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşmeye dayalı tümevarım analiz modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında çalışmaya katılmayı gönüllü olarak katılmayı kabul eden 14 rehberlik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma Ankara İli Çankaya İlçesinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin genel bilgilerini elde etmek amacıyla demografik bilgi formu hazırlanmıştır. Araştırmanın sonuçları okullarda BEP birimlerinin oluşturulduğunu ancak amacına yönelik işlemediğini ortaya koymuştur. Araştırma sonuçları ayrıca BEP geliştirme birimlerinin daha çok rehberlik öğretmenlerin sorumluluğunda yürütüldüğünü, ekip üyelerinin işbirliği içinde hareket etmediklerini göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the opinions ofguidance teachersabout functioning of Unit of Individualized Education Program. In the study, the inductive analysis model was usedbased onqualitative research methods.The study group was consisted of 14 guidance teachers who voluntarily agreed to participate in the study in the 2018-2019 academic year. Research was conducted in Cankaya district of Ankara.Data were collected through semi-structured interviews.In addition, a demographic information form was prepared to obtain general knowledge of teachers. The findings of this research showthat BEP units are formed in schools but they are not intended for the purpose.The results of the research also show that the BEP development units are mostly to be carried by guidanceteachers and the team members do not cooperate. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Anemon Muş Alparslan Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bireyselleştirilmiş eğitim programı, kaynaştırma, rehberlik öğretmeni, özel gereksinimli birey tr_TR
dc.subject Individualized Education program inclusion guidance teacher individual with special needs tr_TR
dc.subject Bireyselleştirilmiş eğitim programı tr_TR
dc.subject Kaynaştırma tr_TR
dc.subject Rehberlik öğretmeni tr_TR
dc.subject Özel gereksinimli birey tr_TR
dc.subject Individualized education program tr_TR
dc.subject Inclusion tr_TR
dc.subject Guidance teacher tr_TR
dc.subject Individual with tr_TR
dc.subject Special needs tr_TR
dc.title Rehberlik öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) biriminin işleyişine ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The opinions of guidance teachers about functioning of unit of individualized education program tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/özel eğitim bölümü/zihin engelliler eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 281307 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 5 tr_TR
dc.identifier.startpage 225 tr_TR
dc.identifier.endpage 234 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster