Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre okul yöneticilerinin öğretim liderliği özelliklerinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Buluç, Bekir
dc.date.accessioned 2021-06-07T12:11:42Z
dc.date.available 2021-06-07T12:11:42Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2213
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin öğretimsel liderlikle ilgili özelliklerini, sınıf öğretmenlerinin algılarına göre belirlemek ve değerlendirmektir. Araştırma, nitel türdedir. Araştırmanın çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre seçilen ve Kırşehir ilindeki ilkokullarda görev yapan, üst, orta ve alt sosyo-ekonomik kategoride yer alan 9 farklı ilkokuldaki, 5’i kadın, 8’i erkek toplam 13 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde ise belirlenen temalar doğrultusunda içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarında; okulun misyon ve amaçlarının belirlenmesi, öğretim programlarının yönetimi ve okulda olumlu bir öğrenme iklimin oluşturulması boyutlarında bazı sorunlar görülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract This study deals with both defining and evaluating the features of school directors regarding instructional leadership based on the perceptions of school teachers. The study is of qualitative nature and the study group, chosen by means of maximum variation sampling method, consists of elementary school teachers, from low, middle and high socio-economic backgrounds with 5 female, 8 male teachers from 9 elementary schools in Kırşehir. The data were obtained by interview method and content analysis method was applied in the analysis of the data. The results of the study reveal that there exists some problems in such aspects as the instructional leadership behaviors of the school directors, defining the missions and visions of the schools, management of instructional programs and creating a positive atmosphere in schools. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD) tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretim liderliği tr_TR
dc.subject Liderlik tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmenliği tr_TR
dc.subject Instructional leadership tr_TR
dc.subject Leadership tr_TR
dc.subject Classroom teaching tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre okul yöneticilerinin öğretim liderliği özelliklerinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative An evaluation of school directors’ ınstructional leadership features based on classroom teachers’ perceptions tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 34 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 227 tr_TR
dc.identifier.endpage 247 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster