Hayat bilgisi dersinde kavram öğretimi ve kavram öğretiminde kullanılabilecek teknikler üzerine kuramsal bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Cepheci, Emine
dc.contributor.author Irmak, Sefa
dc.contributor.author Palaz, Şifa
dc.date.accessioned 2021-06-07T09:59:33Z
dc.date.available 2021-06-07T09:59:33Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2198
dc.description.abstract İlköğretim 2005 Hayat Bilgisi dersi programında yer alan kavram öğretimi ve kavram öğretiminde kullanılabilecek teknikler hakkında yapılan kuramsal bir araştırmanın sunulmasıdır. Bilginin ayrıntılı olarak ele alınması düşüncesiyle nitel araştırma yöntemlerinden biri olan "doküman incelemesi" yöntemi kullanılmıştır. Hayat Bilgisi dersinde kavram öğretimi ve kavram öğretiminde kullanılabilecek teknikler açıklanmaya çalışılmıştır. Kavram öğretiminde; kavram haritalarının, kavram ağlarının, kavram karikatürlerinin ve kavram bulmacalarının kullanılmasıyla öğrenmenin daha doğru ve anlamlı kılındığı, öğrenmenin ve hatırlamanın kolaylaştığı, kavram yanılgılarının ortadan kalktığı sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract It is aimed to present a theoretical research about the techniques that can be used in concept teaching and concept teaching in Primary Life Science lesson program 2005. The "document review" method, which is one of the qualitative research methods, has been used with a sense of detailing the information. Techniques that can be used in concept teaching and concept teaching in Social Studies lesson are tried to be explained. Conclusion: In concept teaching; the use of concept maps, concept nets, concept cartoons and concept puzzles has resulted in the fact that learning has become more accurate and meaningful, learning and rememberinghave facilitated,misconceptions of the concept have removed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kavram tr_TR
dc.subject kavram öğretimi tr_TR
dc.subject kavram öğretim teknikleri tr_TR
dc.subject Concept tr_TR
dc.subject Concept teaching tr_TR
dc.subject Concept-based teaching techniques tr_TR
dc.title Hayat bilgisi dersinde kavram öğretimi ve kavram öğretiminde kullanılabilecek teknikler üzerine kuramsal bir çalışma tr_TR
dc.title.alternative Concept teaching ın social studies and a theoretical study on techniques suitable ın concept teaching tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 33 tr_TR
dc.identifier.endpage 50 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster