4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler dersi motivasyon ölçeği formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması,

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.date.accessioned 2021-06-07T07:49:46Z
dc.date.available 2021-06-07T07:49:46Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Tahiroğlu, M. ve Aktepe, V. (2015). 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Motivasyon Ölçeği Formunun Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması, Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10 (3), 907-932. tr_TR
dc.identifier.uri https://turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=7944
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7944
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2164
dc.description.abstract Bu çalışma, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler öğrenmeye yönelik motivasyonlarını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirerek bu alanda çalışan öğretmenlere ve araştırmacılara katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde, öncelikle literatür taraması yapılmış ve motivasyona yönelik öğrenci ve öğretmen görüşleri alınmıştır. Literatür taramasından, öğretmen ve öğrencilerden elde edilen veriler bir araya getirilerek 104 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuştur. Bu, madde havuzundaki ifadelerden benzer ve amaçla ilişkisiz olanlar elendikten sonra 73 maddelik 5’li Likert-tipi katılma derecesine göre taslak ölçek hazırlanmıştır. Hazırlanan ölçeğin içerik geçerliliği için uzman görüşleri alınmıştır. Uzmanların görüşleri doğrultusunda yapılan değişikliklerden sonra taslak ölçek 49 kişilik dördüncü ve beşinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Bu uygulama sonunda 63 maddelik bir aday ölçek geliştirilmiştir. Geliştirilen bu ölçek 394 kişilik dördüncü ve beşinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Uygulama sonunda elde edilen veriler üzerinde madde ayırıcılık indekslerini tespit etmek için independent t testi ve yapı geçerliliğini test ederek aynı niteliği ölçen değişkenleri bir araya getirmek amacıyla da faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliğini kestirmek için ise Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. Sonuç olarak; t-testinde iki yönlü anlamlılığına bakılarak p>,05 üstünde değer alan toplam 3 madde ölçekten çıkarılmıştır. Ayrıca ölçeğin toplanabilirlik özelliğinin bozulmaması için toplam 27 madde korelasyon katsayılarının ,25 değerinden küçük olması nedeniyle ölçekten çıkartılmıştır. Faktör analizi sonuçları ölçeğin, toplam varyansın %44,027’sini açıklayan beş faktöre ve 29 maddeye sahip olduğunu göstermiştir. Ölçeğin tamamının iç tutarlılık güvenirliği ise (Cronbach Alpha) 0,83 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlar, ölçeğin yeterli derece geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir. tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7944 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Motivasyon tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler motivasyon ölçeği tr_TR
dc.title 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler dersi motivasyon ölçeği formunun geçerlilik ve güvenilirlik çalışması, tr_TR
dc.title.alternative Validity and reliability study on the motivation scale form designed for 4th and 5th grade social studies course tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turkish Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 907 tr_TR
dc.identifier.endpage 933 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster