Tersine kaynaştırma modeli ve uygulama örnekleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazıcıoğlu, Tansel
dc.date.accessioned 2021-06-03T10:38:23Z
dc.date.available 2021-06-03T10:38:23Z
dc.date.issued 2018-06-30
dc.identifier.citation Yazıcıoğlu, T. (2018). Tersine kaynaştırma modeli ve uygulama örnekleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 4(1), 39-48. tr_TR
dc.identifier.issn 2146-6297
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2062
dc.description.abstract Alanyazın incelendiğinde kaynaştırma uygulamalarının farklı tanımlarının olduğu görülmektedir. Alanyazında kaynaştırma ile yapılan bu tanımlamaların ortak yönleri bir araya getirildiğinde kaynaştırma, özel gereksinimli öğrencilerin, en az kısıtlayıcı ortam ilkesine uygun olarak genel eğitim sınıflarında, özel gereksinimli olmayan akranlarıyla birlikte, öğretmen ve öğrencilerin gereksinim duydukları destek hizmetlerin sağlanması yoluyla eğitim almaları şeklinde tanımlanmaktadır. Yetersizliği olan ve olmayan çocukların kaynaştırma programlarına katılımlarının planlanma düzeyinde çeşitli farklılıkların olduğu görülmektedir. Yetersizliği olan ve olmayan çocukların kaynaştırma programlarına katılımları, tam kaynaştırma, küme modeli, tersine kaynaştırma ve sosyal kaynaştırma modeli olmak üzere dört ana kategoriden oluşmaktadır. Türkiye’de kaynaştırma yoluyla eğitimin, tam zamanlı kaynaştırma, yarı zamanlı kaynaştırma ve tersine kaynaştırma olmak üzere üç farklı modelde uygulandığı görülmektedir. Ülkemizde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği’nde tersine kaynaştırma ile ilgili bir tanımlamanın yapılmadığı ancak uygulama şeklinin belirtildiği görülmektedir. Bu çalışmada alanyazın taraması yapılarak tersine kaynaştırma modeli açıklanmaya çalışılmış ve bu modelinin özel gereksinimli öğrenciler üzerindeki etkisini gösteren araştırma örneklerine yer verilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract When the literature is examined it is seen that there are different definitions of inclusion practies. When the common aspects of these definitions are combined, it is defined that with special needs students should be trained in the general education classes in the least restrictive environment by providing the support services that teachers and students need. It appears that there are various differences in the level of planning for participation in inclusion programs for with normaly developing children and with special needs children. The participation of with normaly developing children and with special needs children in the inclusion programs consists of four main categories: full inclusion model, cluster model, reverse inclusion and social inclusion model. The inclusion education is seen to be applied in three different models in Turkey. These models are full‐time inclusion, part‐time inclusion and reverse inclusion. In our country, It is seen that there is no description about reverse inclusion in the Regulation on Special Education Services in which is defined by the Ministry of National Education. The aim of this study is to explain the reverse inclusion model and the research examples showing the effect of this model on the students with special needs. Keywords: İnclusion, inclusion programs, reverse inclusion tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kaynaştırma tr_TR
dc.subject Kaynaştırma programları tr_TR
dc.subject Tersine kaynaştırma tr_TR
dc.subject Inclusion tr_TR
dc.subject Inclusion programs tr_TR
dc.subject Reverse inclusion tr_TR
dc.title Tersine kaynaştırma modeli ve uygulama örnekleri tr_TR
dc.title.alternative The reverse inclusion model and practice examples tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/özel eğitim bölümü/zihin engelliler eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 281307 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 39 tr_TR
dc.identifier.endpage 48 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster