Örgütsel özdeşleşmenin bireysel yaratıcılık üzerindeki etkisi: bankacılık sektöründe bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaplan, Metin
dc.contributor.author Canal, Buket
dc.date.accessioned 2021-05-27T08:20:56Z
dc.date.available 2021-05-27T08:20:56Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation M. Kaplan ve B. Canal (2018), “Örgütsel Özdeşleşmenin Bireysel Yaratıcılık Üzerindeki Etkisi: Bankacılık Sektöründe Bir Araştırma”, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 8(1): 45-57. tr_TR
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1785
dc.description.abstract Örgütsel özdeşleşme, günümüzde örgütsel davranış kapsamında giderek yaygın konuma gelmektedir. Örgütsel özdeşleşme yönetimin olduğu bilimlerde öne çıkmaktadır. Örgütsel özdeşleşme kavramının üyeler ile örgütteki bağın kuvvetli olmasından dolayı önemli bir algı olması ilerde pek çok çalışanların davranışlarını tanımlayabilecek olgu olduğu için önemi giderek artmaktadır. Bilgi çağında bilgi sahibi olmak artık tek başına yeterli gelmemektedir. Özellikle ihtiyaç duyulan tek şey yaratıcılıktır. Teknolojik çağdan bilgiler yoğun olduğu yaşantıya geçişlerde örgütün başarısı, sahip olduğu insan gücünün nicelik ve niteliğini doğrudan etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, örgütsel özdeşleşmesinin bireysel yaratıcılık üzerindeki etkisini analiz etmektir. Bu araştırmanın örneklemini, Nevşehir ilinde faaliyet gösteren bankalarda çalışan iş görenler oluşturmaktadır (n=237). Örgütsel özdeşleşmenin bireysel yaratıcılık üzerindeki etkisini analiz etmek için bahsedilen örneklemden elde edilen veriler basit doğrusal regresyon analizi yardımıyla test edilmiştir. Araştırma bulgularına göre örgütsel özdeşleşmesinin bireysel yaratıcılık üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Son olarak bu çalışmanın bazı kısıtlarına yer verilmiş ve gelecekte yapılacak çalışmalara yol gösterici öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Organizational identification today is becoming increasingly widespread in the context of organizational behavior. Organizational identification has come to the forefront in the science of management. Since the concept of organizational identification is a strong sense of association with members and organization, it is increasingly important that it is a phenomenon that can define the behavior of many employees in the future. Having knowledge in the age of information is not sufficient by itself anymore. Especially the only thing needed is creativity. In the transition to life where technological contemporary information is intense, the success of the organization directly affects the quantity and quality of the human power it possesses. The purpose of this study is to analyze the effect of organizational identification on individual creativity. The research sampling consists of employees in banks in Nevşehir Province (n=237). Data acquired from mentioned research sampling has been analyzed by means of the Linear Regression Analysis to show the effect of organizational identification on individual creativity. According to the research findings, it is determined that organizational identification had a positive effect on individual creativity. Finally, it was presented that the study has some limitations and suggestions about the research to be done in similar topics in the future. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örgütsel Özdeşleşme, Bireysel Yaratıcılık, Banka İşletmeleri. tr_TR
dc.subject Organizational Identification tr_TR
dc.subject Individual Creativity tr_TR
dc.subject Banking Management tr_TR
dc.title Örgütsel özdeşleşmenin bireysel yaratıcılık üzerindeki etkisi: bankacılık sektöründe bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative THE EFFECT OF ORGANIZATIONAL IDENTIFICATION ON INDIVIDUAL CREATIVITY: A SURVEY IN THE BANKING SECTOR tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı :Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38845 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8321-0262 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 45 tr_TR
dc.identifier.endpage 57 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster