Cumhuriyetten sonra ülkemizde ortaöğretim felsefe dersi için 1924, 1935, 1957, 1976, 1985, 1993 ve 2009 yıllarında olmak üzere yedi farklı öğretim programı geliştirilmiş ve yürürlükte kalmıştır. Günümüzde ise 2009 yılında ...
Eğitimin bir sosyalleştirme aracı olduğu gerçeği göz önünde bulundurulduğunda, bireylerin
mensubu oldukları kültüre adaptasyonları ve içinde bulundukları toplumun temel değerlerine vâkıf olmaları gibi durumların gözden ...
Bu çalışmanın amacı, 2017 yılında geliştirilen ortaöğretim felsefe dersi öğretim programının 10. sınıf düzeyine ait olan kısmını, kazanımları ve bu kazanımlara ait olan açıklamalar bağlamında incelemektir. Bu çerçevede ...
Bu çalışmanın amacı, 2017 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kabul edilen yeni felsefe dersi öğretim programının 11. sınıf düzeyine ait olan kısmının kazanımlarını ve bu kazanımların içeriğine yönelik açıklamaları ...
Ülkemizde cumhuriyetin ilanından bu yana ortaöğretim kademesinde felsefe dersine ait çeşitli öğretim programları uygulanmıştır. Uygulanan programların yapılarında ise çoğunlukla ciddi ölçekte değişikliklerin gerçekleştirildiğini, ...
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretimde felsefe öğretiminde önemli sayılabilecek bir konuma sahip olan tartışma yönteminin genel özelliklerinden hareketle 2009 felsefe dersi öğretim programında yer alan kazanımların bir etkinliğe ...
Bir eğitim sürecinin işlerlik kazanması ve eğitimin beklenen amaçlarına ulaşması konusunda kilit role sahip olan öğretim programlarının belirli bir eğitim felsefesine göre geliştirilmesi, program geliştirme süreci açısından ...