İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme süreçleri: Su israfı örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.contributor.author Keşan, Cenk
dc.date.accessioned 2022-12-08T06:19:12Z
dc.date.available 2022-12-08T06:19:12Z
dc.date.issued 2022-12-07
dc.identifier.citation Kaya, D., & Keşan, C. (2022). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme süreçleri: Su israfı örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 1068-1097. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1177845 tr_TR
dc.identifier.issn 1305-2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7812
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme süreçlerini incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemi desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya, 49’u kadın ve 14’ü erkek olmak üzere toplam 63 ilköğretim matematik öğretmeni adayı katılmıştır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemleri içerisinden ölçüt örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmanın veri toplama araçları, araştırmacılar tarafından gerçek yaşam durumuna uygun olarak hazırlanmış matematiksel modelleme problemine ilişkin yazılı yanıt kağıtlarından ve gözlem notlarından oluşmaktadır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının modelleme basamaklarındaki yeterlilikleri yerine getirmede birtakım güçlükler yaşadığını göstermektedir. Öğretmen adaylarının gerçek hayat problemini anlama, matematiksel model oluşturma ve problemi çözmek için matematiksel işlem yapma basamaklarında sorunlar yaşamadıkları ancak gerçek bir durumda matematiksel sonuçları yorumlamada ve sonuçların geçerliliğini doğrulamada sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Çalışma sonunda, öğretmen adaylarının model kurma ile ilgili farkındalıklarının artırılması öneri olarak sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This research examines the mathematical modelling processes of elementary mathematics teacher candidates. A case study, one of the qualitative research method designs, was used. A total of 63 elementary mathematics teacher candidates, 49 female, and 14 male, participated in the research. Participants were determined according to the criterion sampling method among purposive sampling methods. The data collection tools of the study consisted of written answer sheets related to the mathematical modelling problem prepared by the researchers following the real-life situation and the observation notes. Content analysis was used in the study of the data. The findings obtained from the research show that candidate teachers have some difficulties fulfilling the competencies in the mathematical modelling steps. It was determined that candidate teachers did not experience problems in understanding real-life problems, creating a mathematical model and performing mathematical operations to solve the problem, but they had problems interpreting mathematical results and verifying the validity of the results in an actual situation. At the end of the study, it was suggested to increase teacher candidates' model building awareness. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.33711/yyuefd.1177845 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematiksel modelleme tr_TR
dc.subject Modelleme problemi tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Su israfı örneği tr_TR
dc.subject Mathematical modelling tr_TR
dc.subject Modelling problem tr_TR
dc.subject Teacher candidate tr_TR
dc.subject Example of waste of water tr_TR
dc.title İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme süreçleri: Su israfı örneği tr_TR
dc.title.alternative Mathematical modelling processes of elementary mathematics teacher candidates: An example of waste of water tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.contributor.authorID 104172 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1068 tr_TR
dc.identifier.endpage 1097 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster