Blok tabanlı programlama etkinliklerinin öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin öz yeterlilik algılarına ve hesaplamalı düşünme becerilerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydoğdu, Şeyhmus
dc.date.accessioned 2021-08-23T12:08:34Z
dc.date.available 2021-08-23T12:08:34Z
dc.date.issued 2019-12-26
dc.identifier.citation AYDOĞDU, Ş. (2020). BLOK TABANLI PROGRAMLAMA ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROGRAMLAMAYA İLİŞKİN ÖZ YETERLİLİK ALGILARINA VE HESAPLAMALI DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 10(1), 303-320. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4162
dc.description.abstract 21. yy becerileri incelendiğinde programlama öğretimi günümüzde oldukça önemlidir. Programlama öğretiminde, hesaplamalı düşünme becerilerinin ve öz yeterlilik algısının geliştirilmesi bu becerinin kazandırılmasında anahtar roldedir. Bu araştırmanın amacı, blok tabanlı programlama etkinliklerinin öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin öz yeterlilik algıları ve hesaplamalı düşünme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Tek grup ön test-son test olarak yürütülen bu araştırmada öğretmen adaylarına 4 hafta boyunca toplamda 16 saat blok tabanlı programlama etkinlikleri yaptırılmıştır. Araştırma sonucunda, blok tabanlı programlama etkinliklerinin öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin öz yeterlilik algıları üzerinde olumlu etkisi olmuştur. Buna karşın, yapılan etkinliklerin öğretmen adaylarının hesaplamalı düşünme becerileri üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17943/etku.649585 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Blok tabanlı programlama tr_TR
dc.subject Scratch tr_TR
dc.subject Hesaplamalı düşünme becerisi tr_TR
dc.subject Programlama öz yeterliliği tr_TR
dc.title Blok tabanlı programlama etkinliklerinin öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin öz yeterlilik algılarına ve hesaplamalı düşünme becerilerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of block-based programming activities on pre-service teachers’ computer programming self-efficacy and computational thinking skills tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal EĞİTİM TEKNOLOJİSİ Kuram ve Uygulama tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 255106 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 303 tr_TR
dc.identifier.endpage 320 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster