Abstract:
21. yy becerileri incelendiğinde programlama öğretimi günümüzde oldukça önemlidir. Programlama öğretiminde, hesaplamalı düşünme becerilerinin ve öz yeterlilik algısının geliştirilmesi bu becerinin kazandırılmasında anahtar roldedir. Bu araştırmanın amacı, blok tabanlı programlama etkinliklerinin öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin öz yeterlilik algıları ve hesaplamalı düşünme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Tek grup ön test-son test olarak yürütülen bu araştırmada öğretmen adaylarına 4 hafta boyunca toplamda 16 saat blok tabanlı programlama etkinlikleri yaptırılmıştır. Araştırma sonucunda, blok tabanlı programlama etkinliklerinin öğretmen adaylarının programlamaya ilişkin öz yeterlilik algıları üzerinde olumlu etkisi olmuştur. Buna karşın, yapılan etkinliklerin öğretmen adaylarının hesaplamalı düşünme becerileri üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür.