İlkokul 4.sınıfta basamak değeri kavramını geliştirmeye yönelik eğitsel alıştırma yazılımının geliştirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Mehmet Hayri
dc.contributor.author Aydoğdu, Şeyhmus
dc.contributor.author Özaydın Aydoğdu, Yıldız
dc.date.accessioned 2021-08-23T11:50:52Z
dc.date.available 2021-08-23T11:50:52Z
dc.date.issued 2019-03-21
dc.identifier.citation SARI, M. H., AYDOĞDU, Ş.,ÖZAYDIN AYDOĞDU, Y. (2019).İlkokul 4.sinifta Basamak Değeri̇ Kavramini Geli̇şti̇rmeye Yöneli̇k Eği̇tsel Aliştirma Yaziliminin Geli̇şti̇ri̇lmesi̇.Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi 2019 (UBEK2019) tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4155
dc.description.abstract Çok haneli sayıdaki her rakam, konuma bağlı olarak bir değer almaktadır. Bu değer, basamak değeri (BD) olarak adlandırılmaktadır. BD gösterimi zor ve karmaşık sistemdir. Buna karşın BD kavramı, okullarda matematik programının birçok alanın da temelini oluşturmaktadır. Çünkü kullandığımız sayı sistemi, aritmetik, ölçme çalışmaları gibi alanlarda gerekli bir ön şarttır. Çok basamaklı sayılarla işlemler ve özellikle aritmetik işlemlerin gelişimi için BD kavramı önemlidir. Bu nedenle, araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin basamak değeri kavramını geliştirmeye yönelik eğitsel alıştırma yazılımı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Eğitsel alıştırma yazılımı; analiz, tasarım ve geliştirme süreçleri yürütülerek ortaya çıkarılmıştır. Analiz aşamasında matematik öğretim programında yer alan BD hedefleri incelenmiştir. Bu hedefler dikkate alınarak uygulamada 9 farklı bölüm olması planlanmıştır. Bu aşamada ayrıca, her bir bölümde olması gereken sunum yapılması, etkileşimin sağlanması ve geribildirim alınması süreçleri hazırlanmıştır. Tasarım aşamasında, önceki aşamada ortaya konulan amaçlar ve bölüm içerikleri çerçevesinde görsel öğelerin düzeni, yerleşimi ve sunum sırası oluşturulmuştur. Son olarak geliştirme aşamasında, hazırlanan tasarımlar Adobe Flash uygulaması ve ActionScript programlama dili kullanılarak geliştirilmiştir. Gerçek uygulamaya geçilmeden önce geliştirilen tasarımlardaki aksaklıkların (süre, eğitsel alıştırma yazılımı içerisinde bölümler arası geçiş kontrolü vb.) belirlenmesi, içeriğin kullanımının değerlendirilmesi ve revizyon işlemlerinin yapılması amacıyla 8 kişilik bir öğrenci grubu ile pilot çalışma yapılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Basamak değeri tr_TR
dc.subject İlkokul tr_TR
dc.subject Eğitsel alıştırma yazılımı tr_TR
dc.subject Sayı tr_TR
dc.title İlkokul 4.sınıfta basamak değeri kavramını geliştirmeye yönelik eğitsel alıştırma yazılımının geliştirilmesi tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal UBEK-ICSE tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 103243 tr_TR
dc.contributor.authorID 255106 tr_TR
dc.contributor.authorID 330494 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster