Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine yer verme durumlarının değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldız, Seçil
dc.contributor.author Tükel, Ayşen
dc.date.accessioned 2021-06-17T12:14:20Z
dc.date.available 2021-06-17T12:14:20Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2146-6297
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2695
dc.description https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/494322 tr_TR
dc.description.abstract Okul öncesi dönem çocuklarına bilimsel süreç becerilerinin kazandırılması ve çocukların bilime yönelik olumlu tutum geliştirmelerinde eğitimcinin rolü çok büyüktür. Araştırmalar okul öncesi dönem öğretmenlerine fen eğitimini planlama ve uygulamada büyük iş düştüğünü göstermektedir. Bu nedenle okul öncesi dönem eğitiminde fen etkinliklerini uygulamada birincil itici güç öğretmenlerdir. Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin fen etkinlikleri uygulamalarında bilgileri, düzenledikleri aktiviteler, kullandıkları yöntemler önem arz etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine yer verme durumlarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Nevşehir il Milli Eğitim Müdürlüğü il merkezinde görev yapmakta olan gönüllü 30 okul öncesi eğitim öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma betimleyici tarama modelindedir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada; yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma için İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden gerekli izinler alınmıştır. Araştırmada, toplanan veriler, nitel araştırma yöntemlerinde yer alan analiz tekniklerinden içerik analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Öğretmenlerin düzenledikleri fen çalışmaları incelendiğinde kitap ve dergi üzerinde aktivite yapma çalışmalarının en fazla tercih edildiği görülmektedir. Katılımcıların günlük planlarında fen etkinliklerine yer verme sıklığına ilişkin bulguları incelendiğinde öğretmenlerin çoğunlukla haftada bir kez fen etkinliği uygulamayı tercih ettiği sonucu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin fen etkinliklerinde kullandıkları öğretim yöntemlerine yönelik bulgulara bakıldığında katılımcıların tamamının deney yöntemini kullandıkları görülmektedir. Bu yöntemi sırasıyla eşit oranda gözlem, soru-cevap ve görsel materyal kullanımı izlemektedir. Katılımcıların yarısı fen etkinliklerinde kavram haritalarını kullandıklarını ifade etmişlerdir. Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerini planlanma, yürütme ve değerlendirilmesine yönelik eksiklikleri belirlenebilir, bunların giderilmesi amacıyla, uzman kişilerin rehberliğinde hizmet içi eğitim kursları planlanabilir ve atölye çalışmaları düzenlenebilir tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Fen eğitimi tr_TR
dc.subject Fen etkinlikleri tr_TR
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin fen etkinliklerine yer verme durumlarının değerlendirilmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş VNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/okul öncesi eğitimi anabilim dalıeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 49108 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 49 tr_TR
dc.identifier.endpage 59 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster