Matematik öğretmeni adaylarının cabri yazılımıyla çalışma yaprakları tasarlama süreci ile bunların geometri öğretiminde kullanılması üzerine görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazlık, Derya Özlem
dc.date.accessioned 2021-06-10T08:23:47Z
dc.date.available 2021-06-10T08:23:47Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation YAZLIK, D. Ö. (2020). Matematik Öğretmeni Adaylarının Cabri Yazılımıyla Çalışma Yaprakları Tasarlama Süreci ile Bunların Geometri Öğretiminde Kullanılması Üzerine Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1291–1334. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1293700
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2369
dc.description.abstract Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının Cabri yazılımı yardımıyla çalışma yaprakları tasarlama sürecine ve bu çalışma yapraklarının geometri öğretiminde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 14 hafta boyunca öğretmen adaylarına Cabri Geometry II ve Cabri 3D yazılımları tanıtılmış daha sonra hep birlikte bazı kazanımlara yönelik örnek çalışma yaprakları tasarlanmış son olarak da öğretmen adaylarından ikişerli gruplar halinde çalışma yaprakları tasarlamaları ve sunmaları istenmiştir. Verilen eğitimin sonrasında araştırmanın verileri, gönüllü olan 41 dördüncü sınıf matematik öğretmeni adayıyla birebir gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilerek kodlar altı tema altında toplanmıştır. Araştırmanın sonunda katılımcıların çoğunluğunun ilerideki meslek hayatlarında Cabri yazılımı ile tasarlanan çalışma yapraklarını kullanmak istedikleri, diğer katılımcıların ise zaman sıkıntısı, sınıfların kalabalık olması, donanım eksikliği gibi nedenlerle kararsız kaldıkları görülmüştür. Katılımcılar çalışma yapraklarının kullanımının kavramları somutlaştırma, keşfetme, dikkat çekme, kalıcı ve kolay öğrenme gibi avantajları olduğunu belirtmişlerdir. Dezavantajları olarak ise zaman kaybını, yazılımın kullanılmasının zor olmasını, yazılımın ücretli olmasını, sınıf hakimiyetinin zor olmasını ve kavram yanılgılarına sebep olabileceğini göstermişlerdir. Verilen eğitim sırasında öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin eksikliği ve Cabri programının ücretli olması nedeniyle zorluk yaşadıkları belirlenmiştir. Eğitimin sonunda ise katılımcıların mesleki ve kişisel gelişim gösterdikleri görüşünde oldukları görülmüştür tr_TR
dc.description.abstract This study aims to examine the opinions of pre-service elementary school mathematics teachers about the process of designing worksheets with Cabri software and the use of these worksheets in geometry teaching. In accordance with this purpose, pre-service teachers received training on Cabri Geometry II and Cabri 3D software for a period of 14 weeks, and then, they all together designed sample worksheets for some learning outcomes, and finally, they were asked to design and present worksheets in pairs. After the training program, the data of the research were collected through one-to-one semi-structured interviews with 41 volunteering fourth-year pre-service mathematics teachers. The obtained data were analyzed with content analysis, and the codes were collected under six themes. At the end of the study, it was seen that the majority of the participants were eager to use worksheets designed with Cabri software in their future professional lives, while the other participants remained undecided due to time constraints, overcrowded classes, and lack of necessary equipment. Participants stated that the use of worksheets had advantages such as concretizing the concepts, exploring, attracting attention, permanent and easy learning. The disadvantages they stated were loss of time, the difficulty in using the software, the cost of the software, the difficulty in classroom management, and the possibility of misconceptions. During the training, it was determined that the pre-service teachers had difficulties due to the lack of technological pedagogical field knowledge and the cost of Cabri software. At the end of the training, it was observed that the participants were of the opinion that they showed professional and personal development. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.29299/kefad.795778 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Cabri yazılımı tr_TR
dc.subject Çalışma yaprakları tr_TR
dc.subject Dinamik geometri yazılımları tr_TR
dc.subject Matematik öğretmeni adayları tr_TR
dc.subject Cabri software tr_TR
dc.subject Worksheets tr_TR
dc.subject Dynamic geometry software tr_TR
dc.subject Pre-service mathematics teachers tr_TR
dc.title Matematik öğretmeni adaylarının cabri yazılımıyla çalışma yaprakları tasarlama süreci ile bunların geometri öğretiminde kullanılması üzerine görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Pre-service mathematics teacher' opinions about process of designing worksheets with cabri software and their use in geometry teaching tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Dergi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 207315 tr_TR
dc.identifier.volume 21 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1291 tr_TR
dc.identifier.endpage 1334 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster