Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı (ötmt) dersinin, öğretmen adaylarının mesleki kazanımlarına etkisine ilişkin farklı değişkenlere göre farkındalık düzeylerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Uzunöz, Abdulkadir
dc.contributor.author Gündüz, Mevlüt
dc.date.accessioned 2021-06-07T12:16:59Z
dc.date.available 2021-06-07T12:16:59Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2214
dc.description.abstract Araştırmada, öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (ÖTMT) dersinin, öğretmen adaylarının mesleki kazanımlarına etkisi hakkındaki farkındalık düzeylerini ve mesleki kazanımlara etkisi farklı değişkenler açısından tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, öğretmen adaylarının mesleki kazanımlarına etkisi; Cinsiyete göre, dersi alma/almama durumuna göre, sınıf düzeyine göre ve bölümlere göre değişmekte midir? Sorularına yanıt aramaktır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın evren ve örneklemi toplam 361 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamada kullanılan Aslan (2015) tarafından geliştirilen veri toplama aracının güvenirlik katsayısı Crounbach Alfa .986 olarak hesaplanmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler üzerinde yüzde, frekans, dizi genişliği, maksimum, minimum ve ortalama puanları hesaplanmış ayrıca bağımsız t testi ve varyans analizi testleri yapılmıştır. Test sonuçlarına göre, öğretmen adayları ÖTMT dersinin mesleki kazanımlar edinmede etkili olduğunu belirtmişlerdir. ÖTMT dersinin mesleki kazanımlara etkisinin cinsiyete göre ortalama puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark yoktur. tr_TR
dc.description.abstract In the research, it has been aimed to determine the level of awareness about the effects of instructional technology and material design (ITMD) on the professional achievements of prospective teachers and the effect on professional gains in terms of different variables. In this context, the influence of teacher candidates on their Professional achievement; it has been searched for the answers of these questions: Does it change according to gender, according to the level of taking / not taking the lessons, according to the class level and according to the departments? The research has been in the screening model and a questionnaire has been used as a data collection tool. The universe and sample of the research consisted of total 361 teachers who are studying. The reliability of the questionnaire developed by Aslan (2015) used in the survey is Crounbach Alfa .986. Percentage, frequency, sequence width, maximum, minimum and mean scores have been calculated on the data obtained from the questionnaire and independent t test and variance analysis tests have been performed. According to the test results, the prospective teachers stated that the ITMD course is effective in acquiring professional achievements. There is no statistically significant difference between the mean scores according to gender ITMD lessons on professional gain. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretim teknolojileri tr_TR
dc.subject Materyal tasarımı tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Mesleki kazanımlar tr_TR
dc.subject Instructional technology tr_TR
dc.subject Material design tr_TR
dc.subject Prospective teachers tr_TR
dc.subject Professional gains tr_TR
dc.title Öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı (ötmt) dersinin, öğretmen adaylarının mesleki kazanımlarına etkisine ilişkin farklı değişkenlere göre farkındalık düzeylerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of the effects of instructional technology and material design (itmd) course on the professional profiles of teacher candidates in terms of different variables tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 31 tr_TR
dc.identifier.endpage 43 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster