Okul öncesı̇ dönem çocuklarının okul aı̇dı̇yet duygularının iİ̇ncelenmesı̇

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündoğdu, Serhat
dc.date.accessioned 2021-06-04T09:23:51Z
dc.date.available 2021-06-04T09:23:51Z
dc.date.issued 2019-06
dc.identifier.isbn 978-605-7736-11-6
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2130
dc.description.abstract Bu araştırma, okul öncesi dönem çocuklarının okul aidiyet duygularını öğretmen görüşleri çerçevesinde incelemek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırma Adana il merkezinde, bir devlet üniversitesine bağlı uygulama anaokulunun öğretmenleri ile 2015-2016 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür. Çalışma grubunu anaokulunda çalışan yedi okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Öğretmenlerin tamamı kadındır. Araştırma verileri, nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme yoluyla toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre okul öncesi öğretmenleri; çocukların okul aidiyet duygusu ile ilişkili durumlardan, yüksek okul aidiyet duygusu gösteren çocukların özelliklerinden, düşük okul aidiyet duygusu gösteren çocukların özelliklerinden ve çocukların okul aidiyet duygularının yüksek olması için yapılması gerekenlerden bahsetmişlerdir. Okul öncesi öğretmenleri çocukların okul aidiyet duygusu ile ilişkili unsurları ifade ederken en çok akran ilişkilerine vurgu yapmışlardır. Akran ilişkilerinin okul aidiyet duygusunu belirlemede önemli rol oynadığını ifade etmişlerdir. Öğretmenler yüksek okul aidiyet duygusu gösteren çocukların özelliklerini ifade ederken; okul/sınıf, öğretmen, akran, etkinlik ve çocukların kişisel özellikleri ile ilgili durumlardan bahsetmişlerdir. Öğretmenler düşük okul aidiyet duygusu gösteren çocukların özelliklerinde ise okulun/sınıfın, akranların, çocukların kişisel özelliklerinin ve aile faktörünün etkili olduğunu belirtmişlerdir. Okul öncesi dönem çocuklarının daha iyi bir okul aidiyet duygusu için; sınıfla ilgili değişikliklerin, öğretmen uygulamalarının, akran ilişkilerinin, uygulanan etkinliklerin ve aile faktörünün öneminden bahsetmişlerdir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Asos Yayınevi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Aidiyet tr_TR
dc.subject Okul öncesi tr_TR
dc.subject Okul aidiyet duygusu tr_TR
dc.title Okul öncesı̇ dönem çocuklarının okul aı̇dı̇yet duygularının iİ̇ncelenmesı̇ tr_TR
dc.type presentation tr_TR
dc.relation.journal III. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/okul öncesi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 102132 tr_TR
dc.identifier.startpage 66 tr_TR
dc.identifier.endpage 66 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster