Matematik öğretmen adaylarının üslü ve köklü sayılar konusunda öğrencilerin sahip olabilecekleri hatalara yaklaşımları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özkaya, Merve
dc.contributor.author Konyalıoğlu, Alper Cihan
dc.contributor.author Gedik, Solmaz Damla
dc.date.accessioned 2021-06-03T08:56:02Z
dc.date.available 2021-06-03T08:56:02Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Özkaya, M , Konyalıoğlu, A , Gedı̇k, S . (2013). Pre-Service Mathematics Teachers’ Approaches to Students’ Possible Mistakes in Exponential and Square Root Numbers . Journal of the Institute of Science and Technology , 3 (2) , 49-54 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/jist/issue/7934/383381 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/jist/issue/7934/383381
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2057
dc.description.abstract The aim of the study is to investigate pre-service mathematics teachers’ approaches to students’ possible mistakes in exponential and square root numbers. Moreover this study determines their opinions about the forming reasons of these errors and presents pre-service mathematics teachers’ solution suggestions. Conforming to the purpose, the data were collected with documents and interviews; and descriptive and content features of the data were analyzed. According to the results, this study identified that pre-service mathematics teachers had difficulty in explaining the errors in the context of mathematical content knowledge (MCK) and according to them most of these errors were teacher based. The offered solution suggestions of pre-service mathematics teachers in preventing error formation were similar to the knowledge of pedagogical content components. tr_TR
dc.description.abstract : Bu araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının üslü ve köklü sayılar konusunda öğrencilerin sahip olabilecekleri hatalara yaklaşımlarını incelemek, hataların oluşma sebepleri hakkındaki görüşlerini ve çözüm önerilerini belirlemektir. Durum çalışmasının kullanıldığı bu araştırmada, amaca uygun olarak doküman incelemesi ve görüşmelerle toplanan veriler içerik ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının yapılan hataları matematik alan bilgisi (MAB) bağlamında açıklamada güçlük çektikleri ve bu hataların oluşma sebeplerinin çoğunun öğretmen temelli olduğu düşüncesinde oldukları tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının, hataların oluşumunu önlemek için sundukları çözüm önerileri ise, pedagojik alan bilgisi bileşenleri ile benzerlik göstermektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Pre-service mathematics teacher tr_TR
dc.subject Mathematical content knowledge tr_TR
dc.subject Pedagogical content knowledge tr_TR
dc.subject Error tr_TR
dc.subject Exponential and square root numbers tr_TR
dc.subject Matematik öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Matematik alan bilgisi tr_TR
dc.subject Pedagojik alan bilgisi tr_TR
dc.subject Hata tr_TR
dc.subject Üslü ve köklü sayılar tr_TR
dc.title Matematik öğretmen adaylarının üslü ve köklü sayılar konusunda öğrencilerin sahip olabilecekleri hatalara yaklaşımları tr_TR
dc.title.alternative Pre-service mathematics teachers’ approaches to students’ possible mistakes in exponential and square root numbers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6205-6603 tr_TR
dc.contributor.authorID 223816 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 49 tr_TR
dc.identifier.endpage 54 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster