Yükseköğretimde e-spora katılım motivasyonu: Türkiye örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Başoğlu, Burhan
dc.contributor.author Saçlı Uzunöz, Fatma
dc.contributor.author Işık, Mücahit
dc.date.accessioned 2024-07-04T08:03:12Z
dc.date.available 2024-07-04T08:03:12Z
dc.date.issued 2023-12
dc.identifier.citation Başoğlu, B., Uzunöz, F. S. ve Işık, M. (2023). Yükseköğretimde E-Spora Katılım Motivasyonu: Türkiye Örneği. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 9(2), 45-75. tr_TR
dc.identifier.issn 2146-6297
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8492
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, e-spor (Elektronik Spor) ile ilgilenen üniversite öğrencilerinin E-spora katılım motivasyonlarının belirlenmesi ve farklı değişkenlere göre karşılaştırılmasıdır. Tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada amaçlı örneklem kullanılmış ve kolay ulaşılabilirlik ilkesiyle hareket edilmiştir. Nevşehir, Kayseri, Osmaniye, Adana, Niğde, Balıkesir, Hatay ve Yozgat illerinde yaşayan ve üniversitelerin farklı fakültelerinde (Eğitim, Spor Bilimleri, İlahiyat, Fen Edebiyat, Mühendislik ve Mimarlık, İktisadi ve İdari Bilimler, Güzel Sanatlar, Sağlık Bilimleri, Yabancı Diller) öğrenim gören ve e-spor yapan 100 (38 kadın, 62 erkek) üniversite öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Verilerin elde edilmesinde, Öz ve Üstün (2019) tarafından geliştirilen “E-spor Katılım Motivasyonu Ölçeği (EKMÖ)” kullanılmıştır. Araştırma verileri etik kurul onayı alındıktan sonra Google form aracılığıyla sosyal medya üzerinden toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere ilişkin hesaplanan Cronbach Alpha değerleri toplam ölçek için α=0.962, alt ölçekler için ise α=0.780 ile α=0.944 aralığında bulunmuştur. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, üniversite öğrencilerinin ölçek toplam puanları ortalamaları 3.95 ± .86’dır. Cinsiyet ve gelir düzeyi açısından yapılan karşılaştırmada, öğrencilerin e-spor katılım motivasyonu ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p>.05). E-spor deneyim yılı açısından yapılan karşılaştırmada, “taksonomik” alt ölçeğinde 1-2 yıllık deneyimi olanlar ile daha fazla yıllık deneyimi olanlar arasında anlamlı fark olduğu (p<.05), bu farkın 1-2 yıllık deneyimi olanların daha düşük ortalamaya sahip olmalarından kaynaklandığı ortaya konulmuştur. Sonuç olarak, üniversite öğrencilerinin e-spor katılım motivasyonlarının yüksek olduğu, cinsiyet ve gelir düzeyine göre katılım motivasyonlarının değişiklik göstermediği, ancak yeni başlayanların bilişsel, duyuşsal ve psikomotor özellikleri tanımlama konusunda daha düşük motivasyona sahip oldukları söylenebilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Uluslararası sosyal bilimler eğitimi dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject E-spor tr_TR
dc.subject Dijital oyun tr_TR
dc.subject Motivasyon tr_TR
dc.subject Yükseköğretim tr_TR
dc.title Yükseköğretimde e-spora katılım motivasyonu: Türkiye örneği tr_TR
dc.title.alternative Motivation for e-sport participation in higher education: the case of Turkey tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası sosyal bilimler eğitimi dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/spor bilimleri fakültesi/antrenörlük eğitimi bölümü/antrenörlük eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 250633 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-9498-671X tr_TR
dc.contributor.authorID 107309 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-2246-4952 tr_TR
dc.contributor.authorID 389435 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9172-0104 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 76 tr_TR
dc.identifier.endpage 100 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster