Yenilikçi fikir kaynağı olarak sosyal medya kullanımının firma performansına etkisinde girişimci pazarlamanın aracılık rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozpolat, Ceylan
dc.contributor.author Ünsalan, Ceren
dc.date.accessioned 2023-03-01T06:51:31Z
dc.date.available 2023-03-01T06:51:31Z
dc.date.issued 2022-06-20
dc.identifier.citation Bozpolat, C. & Ünsalan, C. (2022). Yenilikçi Fikir Kaynağı Olarak Sosyal Medya Kullanımının Firma Performansına Etkisinde Girişimci Pazarlamanın Aracılık Rolü. 7th International EMI Entrepreneurship & Social Sciences Congress, 235-236. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7976139) tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8086
dc.description.abstract Son yıllarda sosyal medya platformları, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin (KOBİ) marka yönetimi ve rekabet gibi girişimci iş stratejilerini geliştirmelerine olanak sağlamaktadır. Ancak sınırlı sayıda araştırma sosyal medya, girişimci pazarlama ve firma performansı arasındaki ilişkiyi değerlendirmiştir. Bu çalışma, KOBİ’lerin firma performanslarında, yenilikçi fikir kaynağı olarak sosyal medyanın ve müşteri odaklı girişimci pazarlama stratejilerinin rolünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Nevşehir Kosgeb ve Ticaret Sanayi Odası’dan alınan KOBİ sayısı bilgisi doğrultusunda Nevşehir’de faaliyet gösteren KOBİ yetkilileri ile anket görüşmeleri yapılacaktır. Toplanan verilerin güvenilirliği ve geçerliliği açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile sınandıktan sonra araştırma modelindeki yapılar arasındaki ilişkiler AMOS programı ile aracılık analizine tabi tutulacaktır. Analizler sonucunda yenilikçi fikir kaynağı olarak sosyal medyanın, KOBİ’lerin genel firma performansı üzerinde doğrudan pozitif yönde etkisi olacağı öngörülürken; bu ilişkiye müşteri odaklı girişimci pazarlama stratejileri değişkeni aracı olarak girdiğinde değişkenler arası doğrudan etkinin anlamlılığındaki ve gücündeki değişim aracı değişkenin rolünü ortaya çıkartacaktır. Bu araştırma sunmuş olduğu literatür özeti ve ampirik bulgular ile girişimci pazarlama çerçevesinin daha iyi anlaşılmasına katkı sağlayarak KOBİ’lere birtakım pratik çıkarımlarda bulunmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/restrictedAccess tr_TR
dc.subject Girişimci Pazarlama Stratejileri tr_TR
dc.subject Fikir Kaynağı Olarak Sosyal Medya tr_TR
dc.subject KOBİ Performansı. tr_TR
dc.title Yenilikçi fikir kaynağı olarak sosyal medya kullanımının firma performansına etkisinde girişimci pazarlamanın aracılık rolü tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 7th International EMI Entrepreneurship & Social Sciences Congress tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/finans ve bankacılık bölümü/finans ve bankacılık anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 38450 tr_TR
dc.identifier.startpage 235 tr_TR
dc.identifier.endpage 236 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster