Başlık için Temel İslam Bilimleri Bölümü listeleme

Başlık için Temel İslam Bilimleri Bölümü listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Kılıçarslan, Mehmet (Nida Yayıncılık, 2016-05)
    Kur'an'daki dua ayetlerinin edebi açıdan incelendiği bir eser olup, yüksek lisans tezi olarak hazırlanmış, daha sonra bir bölüm daha eklenerek yayınlanmıştır
  • Editör 
    Demil, Emine (Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 2022-06)
  • Durmuş, Zülfikar (Diyanet İlmi Dergi, 2015-09-01)
    Makalede, Türkiye’de çokça okunan ve Elmalılı künyesi ile tanınan Muhammed Hamdi Yazır’ın mealindeki çok anlamlılık problemine yaklaşımı ele alınmıştır. Önce dilsel bir olgu olan çok anlamlılığın ne olduğu üzerinde kısaca ...
  • Sağlam, Mustafa; Ayyıldız, Muhammed (İlahiyat Araştırmaları Dergisi, 2022-06-17)
    Önceleri erken dönem Yahudi sözlü kültüründen intikal eden haberlere isrâiliyât denilirken, daha sonraları başka din ve kültürlerden İslam’a aktarılan her türlü bilgiye isrâiliyât denilmiştir. Kur’ân birçok peygamberin ...
  • Yaşar, Yahya (2013-12)
    Bakara suresi 238. Ayette zikredilen “es-Salâtü’l-Vustâ” gibi bazı ifadeler bir hikmete matuf olarak, Kur’an’da müphem bırakılmıştır. Müfessirlerimiz Hz. Peygamber’den gelen rivayetlerle ayeti açıklığa kavuşturmaya ...
  • Işık, Mustafa (Heyemola, İstanbul, 2014, 2014)
    Evliya Çelebi (Muhammed Zıllî bin Derviş), yaşadığı asırda üç kıtayı gezmiş ve gözlemlerini “seyahatname” tarzında kaleme almıştır. Çelebimiz, Anadolu’da yaptığı seyahatler çerçevesinde 1649 yılında Kayseri’ye de uğramış; ...
  • Işık, Mustafa (Kayseri İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2011)
    İslam evrensel bir din, son peygamber Hz. Muhammed (s.a.s.) ise bütün insanlığa gönderilmiş bir elçidir. Evrensel bir ahlak oluşturmak gerektiğinde, bütün din ve öğretilerde tekrarlanan “Kendin için istediğini kardeşin ...
  • Telkenaroğlu, Merter Rahmi (Menba yayınları, 2011-01)
    Çalışma; önsöz, giriş, iki bölüm, sonuç ve bibliyografya’dan oluşmaktadır. Giriş kısmında ; “fıkhu’l-evleviyyât”a duyulan ihtiyaç, bu alana emek veren şahsiyetler ve istifade edilen kaynaklara kısaca temas edilmiştir. ...
  • Işık, Mustafa (turkish study, 2013)
    ‘Her çocuk, fıtrat üzere doğar; sonra onu ana-babası Yahudileştirir, Hıristiyanlaştırır veya Mecusîleştirir’ hadisi, temel İslam bilimlerinde ‘fıtrat hadisi’ olarak bilinir. İslami literatürde, geçmişten günümüze, bu hadis ...
  • Işık, Mustafa (İlim Hikmet vakfı- Kayseri, 2018)
    Kayseri’yle ilgili olarak yazılan eserlerin hemen hepsinin başında Tarihî Kayse-ri için “Âlimler Merkezi" /Makarr-ı ulemâ” denilmiştir. Beylikler, Selçuklu, Osmanlı Dönemlerinde ve Osmanlı sonrasındaki alimlerden biz ...
  • Orhan, Abdullah Taha (İlahiyat Yayınları, 2020-12)
    Hacı Bayram-ı Veli’nin önde gelen halifesi Akşemseddin’in, İstanbul’un fethinden sonraki süreçte Ebû Eyyûb el-Ensârî’nin kabrini keşfinin hemen ardından İstanbul’u terk ettiği bilinmektedir. Kaynaklarda bunun sebebine ...
  • Işık, Mustafa (Fecr Yayınevi, Ankara, 2000, 2008, 2016., 2016)
    “İslam’ın İnsan Tasavvuru”nu, kendilerinden yararlanarak doğru bir şekilde çıkarıp ortaya koyabileceğimiz esaslı iki kaynak, Kur’an-ı Kerim ve Hadis-i Nebevî’dir. Bu iki kaynakta bulunan psikolojik kavramlar ve insanın ...
  • ışık, mustafa (Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2018-07-01)
    “Değişmeyen tek şey, değişimdir” sözü sosyolojik bir gerçeği yansıtmaktadır. İslam, yaşayan bir topluma gelmiş, kısa sürede toplum hayatında önemli değişiklikler gerçekleştirmiştir. Ancak değişimin kuralları gereği oluşan ...
  • Demil, Emine (UBAK Publications, 2022-03-25)
  • Demil, Emine (Konya Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Yayınları, 2022)
  • Işık, Mustafa (bilimname,, 2011)
    Hadis, genel olarak "senet ve metin" diye ikiye ayrılır. Buna paralel olarak Hadis Metodolojisi de "Rivayetul Hadis" ve "Dirayetu'l Hadis" olmak üzere ikiye ayrılır. Dirayetul Hadis daha çok hadisin metin kısmıyla ...
  • Işık, Mustafa (Fecr yayınları, Ankara, 2018, 2018-12)
    Araştırmamızda, İletişim Fakültelerinde uygulanan ‘Haber yazmanın ana ilkesi olan 5N1K Kuralı’nı kullanacağız. Bunlar ‘ne, nerede, ne zaman, nasıl, neden ve kim?” sorularıdır. Hadisi bir hâdise, bir haber olarak ele alacak; ...
  • Işık, Mustafa (Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2014)
    Hadîs Tarihi sürecinde, hadîslerin öğretilmesini sağlamaya yönelik bazı ilimler doğmuştur. Garîbu’l-Hadîs, Fıkhu’l-Hadîs, Muhtelifu’lHadîs, Esbâbu Vurûdi’l-Hadîs gibi. Biz ‘dijital kuşak’ olarak adlandırılan genç nesillere ...
  • Işık, Mustafa (Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2014-05)
    Hadîs Tarihi sürecinde, hadîslerin öğretilmesini sağlamaya yönelik bazı ilimler doğmuştur. Garîbu’l-Hadîs, Fıkhu’l-Hadîs, Muhtelifu’lHadîs, Esbâbu Vurûdi’l-Hadîs gibi. Biz ‘dijital kuşak’ olarak adlandırılan genç nesillere ...
  • Işık, Mustafa (Harakani Dergisi Harakani Quarterly, 2014)
    Gönlü insan sevgisi ile dolu olan, tasavvufta fenâfillâh anlayışına sahip bulunan Ebû’l-Hasan el-Harakânî (352/963-425/1033) İran’ın tarihî Horasan bölgesinde yaşamış bir sûfîdir. Ömrünün son yıllarında, dervişleriyle ...