Sosyal medya ve görsel kültür ilişkisi ekseninde ‘My Shoes’ kısa filminin estetik çözümlemesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ulutaş, Selçuk
dc.contributor.author Ulutaş, Ümit G.
dc.date.accessioned 2022-12-16T08:10:15Z
dc.date.available 2022-12-16T08:10:15Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Ulutaş, Selçuk, and Ümit GÜVENDİ Ulutaş. "Sosyal Medya Ve Görsel Kültür İlişkisi Ekseninde ‘My Shoes’ Kısa Filminin Estetik Çözümlemesi." (2015): 55-80. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7866
dc.description.abstract Genelde görsel medyanın özelde ise sosyal medya aracılığıyla yaygınlaşan görsel ürünlerin çağımız insanın düşünme, algılama, yorumlama ve görme biçimleri üzerine etkilerinin oldukça fazla olduğu bilinmektedir. Son yıllarda çekilen kısa filmlerin sosyal medya üzerinden yayılması ise bahsi geçen etkiyi başka bir boyuta taşımaktadır. Bu etki özneler üzerinde kimi zaman rasyonel boyutta ortaya çıkarken kimi zamanlarda ise insanların duygu dünyası üzerinde meydana gelmekte ve irrasyonel bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma incelediği örnek film ile sosyal medyada yaygınlaşan estetik bir fenomenin var oluşunu incelemekte ve üretim aşamasında yaşanan süreçler ile ortaya çıkan ürünün estetik boyutlarını ele almaktadır. Araştırmanın amacı bir estetik fenomen üretilirken, üreticinin düşünce dünyası ve bakış açısının nasıl bir gerçeklik yarattığı ve eserin bu bağlamda alımlayıcının biliş düzeylerine ve dolayısıyla duygularına nasıl hitap ettiğinin ortaya konulmasıdır. tr_TR
dc.description.abstract It is known that the visual products which has become widespread through the visual media in general and the social media in particular is highly effecting individuals’ way of thinking, perception, interpretation and vision. The short films shot recently spread over social media moves this affect to another dimension. This affect sometimes arises in a rational level in individuals’ minds but sometimes it takes place in an emotional level and occurs in an irrational way. This study examines the existence of an esthetic phenomenon spreading over social media and the final procuct in an esthetical extent after the processes of the production stage with the sample film. The purpose of this study is to exposure, while an esthetic phenomenon is produced how the producer’s world of though and the perspective creates reality and in this context how the product appeals to the receivers’ cognition levels and accordingly to their emotions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İdil Dil ve Sanat Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Estetik tr_TR
dc.subject Kısa film tr_TR
dc.subject İmge tr_TR
dc.subject Biliş düzeyleri tr_TR
dc.subject İrrasyonel ideoloji tr_TR
dc.subject Duygu tr_TR
dc.subject Estetik objektivasyon tr_TR
dc.subject Esthetics tr_TR
dc.subject Short film tr_TR
dc.subject Image tr_TR
dc.subject Cognition levels tr_TR
dc.subject Irrational ideology tr_TR
dc.subject Emotion tr_TR
dc.subject Esthetic objectivation tr_TR
dc.title Sosyal medya ve görsel kültür ilişkisi ekseninde ‘My Shoes’ kısa filminin estetik çözümlemesi tr_TR
dc.title.alternative The esthetical analysis of the short film “My Shoes” in the relationship between social media and visual culture tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İdil Dil ve Sanat Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109659 tr_TR
dc.identifier.startpage 55 tr_TR
dc.identifier.endpage 80 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster