Kamplarda yaşayan göçmen öğrencilerin uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çakır Aksungur, Fatma
dc.date.accessioned 2022-06-23T06:35:18Z
dc.date.available 2022-06-23T06:35:18Z
dc.date.issued 2022-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7309
dc.description.abstract Özet: Bu çalışmanın amacı, pandemide Suriyeli göçmen öğrencilerin uzaktan öğrenim sürecinde kamplardaki durumlarının ve yaşadıkları sorunların eğitim hayatına ve motivasyonlarına yansımalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma tekniklerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Görüşme araştırmacının oluşturduğu yarı yapılandırılmış formla gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, katılımcılar 19-21 yaş aralığında olup, 5 kız göçmen öğrenciden oluşmaktadır. Göçmen öğrencilerin %80’nin pandemi sürecinde uzaktan eğitim sürecinin zor geçtiğini; %60’nın pandemi döneminde uzaktan eğitim sürecinde ders materyali yokluğu ve evlerinde internet bağlantısının olmadığını, %80’nin derslere girebilmek için ilk aşamada bilgisayar, akıllı telefon gibi derse giriş araçlarının olmadığını, %60’nın bulundukları yerin fiziki şartları bakımından küçük, yetersiz olduğunu, %80’nin bulundukları kamp alanlarında aşırı ses ve gürültünün olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin bu sorunları çözme konusunda aile ve akran desteği aldıklarını, derslerin tekrar edilebilme durumlarının olması, maddi giderlerin olmaması, derslere giriş saatlerindeki esnekliğin olmasını uzaktan eğitimin faydaları olarak gördüklerini, %60’nın maddi yetersizliklerinin olduğunu, %80’nin ise teknoloji bilgisinin eksik olmasından dolayı ve kamptaki sıkı denetim kurallarından dolayı uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları olumsuzluklar olduğunu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, göçmen öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde en çok zorlandıkları dersler olarak ingilizce, tarih, bilişim teknolojileri ve bölüm derslerinin teorik kısımları oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda; göçmen öğrencilerin fiziki ortam ve eğitim şartlarının iyileştirilmesine yönelik çalışmaların yapılması adına farkındalık oluşturulması ve toplumun göçmen çocukları kabullenmesi için toplum bireylerinin ve göçmen öğrencilerin uyum ve kaynaştırma çalışmalarının yapılması, çeşitli sosyal aktivitelerin düzenlenmesi, sınıf ortamlarındaki kaynaşma fırsatlarının oluşturulması önerilebilir. Ayrıca bu çalışma nitel bir çalışma olup daha geniş kitlelere ulaşarak, farklı gruplarda farklı çalışmaların yapılması önerilebilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Anahtar kelime tr_TR
dc.subject Göçmen öğrenciler tr_TR
dc.subject Anahtar kelime tr_TR
dc.subject Pandemi tr_TR
dc.subject Anahtar kelime tr_TR
dc.subject Uzaktan eğitim tr_TR
dc.title Kamplarda yaşayan göçmen öğrencilerin uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examining the opinions of migrant students living in camps about the distance education process tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 13. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri bölümü/çocuk gelişimi pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7225-9172 tr_TR
dc.contributor.authorID 41646 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster