2014 yılında eğitim teknolojileri alanındaki yayımlanan makalelerin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kılıç Çakmak, Ebru
dc.contributor.author Özüdoğru, Gül
dc.contributor.author Bozkurt, Şeyma Büşra
dc.contributor.author Ülker, Ülkü
dc.contributor.author Özgül Ünsal, Nimet
dc.contributor.author Boz, Kübranur
dc.contributor.author Bozkurt, Ömer Faruk
dc.contributor.author Ergül Sönmez, Esra
dc.contributor.author Baştemur Kaya, Ceren
dc.contributor.author Karaca, Celal
dc.contributor.author Bahadır, Harun
dc.contributor.author Üstün Gül, Handan
dc.date.accessioned 2022-06-17T07:20:39Z
dc.date.available 2022-06-17T07:20:39Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Çakmak, E. K., Özüdoğru, G., Bozkurt, Ş. B., Ülker, Ü., Ünsal, N. Ö., Boz, K.,Bozkurt, Ö.F., Ergül Sönmez, E., Baştemur Kaya, C., Karaca, C., Bahadır, H. & Gül, H. Ü. (2016). 2014 yılında eğitim teknolojileri alanındaki yayımlanan makalelerin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(1), 80-108. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/271656
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7090
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, 2014 yılına ait Social Sciences Citation Index (SSCI) kapsamındaki eğitim teknolojileri alanında önde gelen uluslararası sekiz dergideki makalelerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesidir. Araştırmada “Eğitim Teknolojileri Yayın Sınıflama Formu” adı ile Sözbilir ve Kutu (2008), Masood (2004), Reeves (1995) çalışmalarından yararlanılarak Göktaş vd. (2012) tarafından geliştirilip, ardından Kiliç-Çakmak vd. (2013)’ın üzerinde bazı değişiklikler yaparak “Makale İnceleme Formu (MİF) (Article Review Form)” olarak adlandırdıkları veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde makalelerde; yöntem olarak en çok “nicel yöntem”, veri toplama aracı olarak en çok “anket”, veri toplama yöntemi olarak en çok “klasik”, örneklem seçimi olarak en çok “kolay ulaşılabilir örneklem”, örneklem sayısı olarak en çok “31-100 aralığı”, örneklem düzeyi olarak en çok eğitim fakültesi dışındaki fakültelerde “lisans (diğer)”, örneklem türü olarak en çok fen, matematik, sosyal dışındaki “diğer”, veri analiz yöntemi olarak en çok “kestirimsel analiz” yönteminin daha çok tercih edildiği ve “öğretim tasarımı” ve “eğitimde bilişim teknolojileri” konularının ise en çok incelenen konular olduğunu görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim teknolojileri tr_TR
dc.subject Araştırma eğilimleri tr_TR
dc.subject İçerik analizi tr_TR
dc.title 2014 yılında eğitim teknolojileri alanındaki yayımlanan makalelerin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examination of educational technology articles within 2014 tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Kuram ve Uygulama tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/meslek yüksekokulu/bilgisayar teknolojileri bölümü/bilgisayar programcılığı pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 108482 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 80 tr_TR
dc.identifier.endpage 108 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster