Altıncı sınıf öğrencilerinin matematik öğrenme yaklaşımları ve algıladıkları öğretmen yapıcı duygusal desteği ile matematik başarıları arasındaki İlişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.date.accessioned 2022-06-16T07:26:14Z
dc.date.available 2022-06-16T07:26:14Z
dc.date.issued 2020-08-18
dc.identifier.citation Kaya, D. (2020). Altıncı sınıf öğrencilerinin matematik öğrenme yaklaşımları ve algıladıkları öğretmen yapıcı duygusal desteği ile matematik başarıları arasındaki ilişki . IBAD Sosyal Bilimler Dergisi , (7) , 358-371 tr_TR
dc.identifier.issn 2687-2811
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7018
dc.description.abstract Bu çalışmada, altıncı sınıf öğrencilerinin matematik öğrenme yaklaşımları ve algıladıkları öğretmen yapıcı duygusal desteği ile matematik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya 416 altıncı sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %54.3’ü (n=226) kız, %45.7’si (n=190) erkektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Algılanan Öğretmen Yapıcı Duygusal Destek ile Matematik Öğrenme Yaklaşımları ölçekleri kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik başarılarını belirlemek için dönem sonu matematik not ortalamaları kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Pearson momentler çarpımı korelâsyon katsayısı ve çoklu doğrusal regresyon kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, altıncı sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile algılanan öğretmen yapıcı duygusal destek, derinlemesine öğrenme yaklaşımı, yüzeysel öğrenme yaklaşımı ve stratejik öğrenme yaklaşımı arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Çoklu regresyon analiz sonuçlarına göre, matematik öğrenme yaklaşımları ile algılanan öğretmen yapıcı duygusal destek matematik başarısındaki varyansın %26’sını açıklamıştır. Aynı zamanda algılanan öğretmen yapıcı duygusal destek ile öğrenme yaklaşımları matematik başarısının anlamlı yordayıcıları olmuştur. Elde edilen bulgular ışığında birtakım önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Hayrullah KAHYA tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21733/ibad.704886 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Altıncı sınıf tr_TR
dc.subject Duygusal destek tr_TR
dc.subject Matematik başarısı tr_TR
dc.subject Öğrenme yaklaşımı tr_TR
dc.title Altıncı sınıf öğrencilerinin matematik öğrenme yaklaşımları ve algıladıkları öğretmen yapıcı duygusal desteği ile matematik başarıları arasındaki İlişki tr_TR
dc.title.alternative The relationship between sixth grade students’ mathematics learning approaches and perceived teacher constructive affective support and mathematics achievements tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal IBAD Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 358 tr_TR
dc.identifier.endpage 371 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster