İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin bilgisayara karşı tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kurt, Ayşe Sonay
dc.contributor.author Calpbinici, Pelin
dc.contributor.author Taş Arslan, Fatma
dc.date.accessioned 2022-06-13T11:18:06Z
dc.date.available 2022-06-13T11:18:06Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6665
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışma ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı tipte yapıldı. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini Ankara ilindeki bir ilköğretim okulunda 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören 122 öğrenci oluşturdu. Örneklem seçimine gidilmedi, belirtilen sınıflarda öğrenim gören tüm öğrenciler (122 öğrenci) araştırma kapsamına alındı. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yarıdan fazlası (%57,4) kız idi. Çalışmaya katılan öğrencilerin bilgisayar tutum ölçeği toplam puan ortalamasının 59,16±9,39 olduğu belirlendi. Öğrencilerin bilgisayar tutumlarını arttıran etkenlerin; 14 yaşında olma (p<0,01), bilgisayarı araştırma-öğrenme amacıyla kullanma (p=0,014), bilgisayarının teknik özelliğinin oyun için yeterli olması (p=0,025), bilgisayar oyunlarının zararlı olmadığını düşünme (p=0,040), bilgisayar oyunu sırasında stres attığını hissetme (p=0,030) ve bilgisayar oyunu sonrası kendini daha zeki hissetme (p=0,027) olduğu belirlendi. Sonuç: İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin bilgisayar tutumlarının orta düzeyde olduğu, bilgisayara yönelik tutumun bazı demografik özelliklerden etkilendiği sonucuna varıldı. The Journal of Pediatric Research 2014;1(1):22-7 Anahtar Kelimeler: Adölesan, bilgisayara karşı tutum, bilgisayar oyunları tr_TR
dc.description.abstract Aim: This study was conducted to determine the 6th, 7th and 8th grade students’ attitudes towards computer in descriptive type. Materials and Methods: Study population consisted of 122 students in 6th, 7th and 8th grade at an elementary school in Ankara during the 2011- 2012 academic year. Sample selection was not conducted; all students (122) studying in the classes specified were included in the study. Results: More than half of the students (57.4%) who participated in the study was composed of girls. The mean score of the students’ attitudes towards computer is 59.16±9.39. It has been found out that the factors increasing students’ attitudes towards computer are, being at the age of 14 (p<0.01), using computer to research and learn (p=0.014), the idea that technical features of a computer is enough for games (p=0.025), thinking that computer games are not harmful (p=0.040), feeling that the stress is increasing during a computer game (p=0.030), and feeling more intelligent after a computer game (p=0.027). Conclusion: It is found that the 6th, 7th and 8th grade students’ attitudes towards computer was at the middle level, and attitude towards computer is affected by some demographic features. The Journal of Pediatric Research 2014;1(1):22-7 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher The Journal of Pediatric Research tr_TR
dc.relation.isversionof 10.4274/jpr.22931 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Adölesan tr_TR
dc.subject Bilgisayara karşı tutum tr_TR
dc.subject Bilgisayar oyunları tr_TR
dc.subject Adolescent tr_TR
dc.subject Attitude towards computer tr_TR
dc.subject Computer games tr_TR
dc.title İlköğretim ikinci kademede öğrenim gören öğrencilerin bilgisayara karşı tutumları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Semra ve Vefa Küçük sağlık bilimleri fakültesi/hemşirelik bölümü/doğum ve kadın sağlığı hastalıkları hemşireliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 45020 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 22 tr_TR
dc.identifier.endpage 27 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster