Sales effect of digital marketing in small and medium-sized accommodation enterprises in core Cappadocia

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erdoğan, Yakup
dc.contributor.author Güneren, Ebru
dc.date.accessioned 2022-06-13T06:28:30Z
dc.date.available 2022-06-13T06:28:30Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Erdoğan, Y. & Güneren Özdemir, E. (2021). SALES EFFECT OF DIGITAL MARKETING IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ACCOMMODATION ENTERPRISES IN CORE CAPPADOCIA . Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi , 1 (51) , 1-23 . DOI: 10.17498/kdeniz.944276 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/kdeniz/issue/64945/944276
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6629
dc.description.abstract Gelişen teknoloji ile beraber mobil cihazların kullanımının artması ve buna bağlı olarak insanların yaşam şekillerinin değişmesi, ürün veya hizmetin kullanım alışkanlıklarını da değiştirmiştir. Bu sebeple birçok sektörde geleneksel pazarlama yöntemlerinden, dijital pazarlamaya hızlı bir geçiş gözlenmektedir. Turizm işletmelerinde de bu geçiş yaşanmaktadır. Geleneksel pazarlama, maliyeti nedeniyle dünyadaki küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ'ler) için bir zorluk oluştururken, dijital pazarlama, küçük ve orta ölçekli işletmelere, nispeten düşük maliyetleri nedeniyle tüketicilere sundukları ürün hakkında farkındalık yaratmak için birçok platform sağlamaktadır. Bu bağlamda, e-posta, mobil pazarlama, sosyal medya pazarlaması, arama motoru optimizasyonu, tıklama başına ödeme ve çevrimiçi reklam faaliyetleri gibi dijital pazarlama araçları turizm sektöründe kullanılmaya başlanmıştır. Çalışmanın konusunu, Çekirdek Kapadokya Bölgesi’ndeki turizm KOBİ’lerinin, konaklama işletmeleri özelinde, dijital pazarlama araçlarının kullanımlarının satışlar üzerindeki etkileri oluşturmaktadır. Kullanımların ve etkilerin belirlenmesi amacıyla elde edilen veriler, Çekirdek Kapadokya Bölgesi’nde KOBİ tanımına giren 48 konaklama işletmesindeki işletme sahibi ya da yöneticilere uygulanan anket sonucunda elde edilmiştir. Toplanan veriler, SPSS 21 paket programı ile analizlere tabi tutulmuş olup; dijital pazarlama araçlarının kullanım dereceleri ile satışlar üzerindeki etkileri arasında anlamlı bir ilişki olduğu ve dijital pazarlama araçlarının kullanımı sonrası işletmelerin yıllık cirolarında anlamlı bir değişim yaşanmadığı saptanmıştır. Dijital pazarlama araçlarının kullanımının, pazarlama bölümü bulunma durumuna göre anlamlı bir şekilde farklılık göstermediği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Along with the developing technology, the increase in the use of mobile devices and the change in people's lifestyles have also changed the usage habits of the product or service. For this reason, a rapid transition from traditional marketing methods to digital marketing is observed in many sectors. This transition is also experienced in tourism enterprises. While traditional marketing poses a challenge for small and medium businesses (SMEs) around the world due to its cost, digital marketing provides many platforms for small and medium businesses to raise awareness of the product they offer to consumers due to its relatively low cost. In this context, digital marketing tools such as e-mail, mobile marketing, social media marketing, search engine optimization, pay-per-click and online advertising activities have started to be used in the tourism sector.The subject of the study is the effects on sales of the use of digital marketing tools by tourism SMEs in the Core Cappadocia region. The data obtained for the purpose of determining the uses and impacts were obtained as a result of the questionnaire applied to the owners or managers in 48 accommodation enterprises, which have been defined as SME in the Core Cappadocia region. The collected data were analysed with SPSS 21 package program. It has been determined that there is a positive significant relationship between the usage of digital marketing tools and their effects on sales, and there is no significant change in the annual turnover of the enterprises after the use of digital marketing tools. In addition, it has been determined that the use of digital marketing tools does not differ significantly according to the availability of a marketing department. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17498/kdeniz.944276 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çekirdek Kapadokya tr_TR
dc.subject Dijital pazarlama tr_TR
dc.subject Satış etkisi tr_TR
dc.subject Core Cappadocia tr_TR
dc.subject Digital marketing tr_TR
dc.subject Sales effect tr_TR
dc.title Sales effect of digital marketing in small and medium-sized accommodation enterprises in core Cappadocia tr_TR
dc.title.alternative Çekirdek Kapadokya küçük ve orta ölçekli konaklama işletmelerinde dijital pazarlamanın satış etkisi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Karadeniz uluslararası bilimsel dergi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2669-4402 tr_TR
dc.contributor.authorID 37053 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 51 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 23 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster