Mardin’in doğal ve kültürel çekiciliklerinin destinasyon pazarlaması kapsamında incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Atsız, Ozan
dc.contributor.author Kızılırmak, İsmail
dc.date.accessioned 2022-05-11T07:40:25Z
dc.date.available 2022-05-11T07:40:25Z
dc.date.issued 2017-07-25
dc.identifier.citation Atsız, O., & Kızılırmak, İ. (2017). Mardin’in doğal ve kültürel çekiciliklerinin destinasyon pazarlaması kapsamında incelenmesi. Mukaddime, 8(1), 25-41. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/mukaddime/article/296624
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6483
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Mardin’in sahip olduğu arz unsurlarını ortaya koymak, sahip olduğu zenginliği öne çıkarmak ve konuya ilişkin ilgili paydaşların Mardin’in sahip olduğu doğal ve kültürel çekiciliklerinin destinasyon pazarlamasında kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak, toplamda 10 yerel paydaş ile derinlemesine görüşme tekniği yoluyla veriler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, Mardin’in birçok turizm türü için zengin bir potansiyele sahip olduğu görülmüştür. Turizmden geçimini sağlayan Mardin için doğal ve kültürel çekicilikler turizm açısından değerlendirildiğinde, ekonomik açıdan ile çok önemli katkılarının olacağı sonucuna varılmıştır. Ayrıca, bu çekiciliklerin destinasyonda bulunan turizme ilişkin yerel yönetimler tarafından doğru politikalarla kullanılması gerektiği de yerel paydaşlar tarafından değerlendirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is attempted to determine elements of supply, natural and cultural attractiveness of Mardin using in destination marketing by taking reviews of local stakeholders who have ideas on this subject. Data is obtained from a total of 10 local stakeholders through indepth interviews. As a result, it has been concluded that Mardin has a rich tourism potential. Additionally, natural and cultural attractiveness would contribute to Mardin’s economy important benefits. It has been evaluated by local holders that it is necessary to use this attractiveness with the appropriate policies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Dergipark tr_TR
dc.relation.isversionof 10.19059/mukaddime.296624 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mardin tr_TR
dc.subject Destinasyon pazarlaması tr_TR
dc.subject Doğal ve kültürel çekicilikler tr_TR
dc.subject Destination marketing tr_TR
dc.subject Natural and cultural attractiveness tr_TR
dc.title Mardin’in doğal ve kültürel çekiciliklerinin destinasyon pazarlaması kapsamında incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of Mardin's natural and cultural attractiveness within the scope of destination marketing tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Mukaddime tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 226341 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 25 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster