Endüstri 4.0 çağında muhasebe - finans öğrencilerinin uzaktan öğretim sistemine ilişkin algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Köse, Eda
dc.contributor.author Apalı, Ali
dc.contributor.author Bekci, İsmail
dc.date.accessioned 2022-05-11T07:20:01Z
dc.date.available 2022-05-11T07:20:01Z
dc.date.issued 2021-11
dc.identifier.citation Köse, E., Apalı, A. ve Bekci, İ. (2021). Endüstri 4.0 Çağında Muhasebe - Finans Öğrencilerinin Uzaktan Öğretim Sistemine İlişkin Algıları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 24 (2), 569-581. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6478
dc.description.abstract Bu araştırmada, Endüstri 4.0 çağında Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nde muhasebe - finans yönetimi öğrencilerinin uzaktan öğretim sistemine yönelik algılar ve bu algıların birbiri ile olan ilişkilerini incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma kapsamında ağırlıklı olarak muhasebe ve finans eğitimi alan 334 öğrenciye online olarak anket veri toplama yöntemi ile soru ve ifadeler yöneltilmesi sonucunda elde edilen veriler güvenilirlik, faktör ve regresyon analizine tabi tutulmuştur. Güvenilirlik analizi sonrasında oldukça yüksek güvenilirlikte olan veriler, faktör analizine tabi tutulması sonucunda beş faktöre ayrılmıştır. Bu faktörler ile oluşturulan hipotezler regresyon analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda araştırma konu ve amaç doğrultusunda oluşturulan hipotezlerin tamamı kabul edilmiştir. Dolayısı ile öğrencilerin rasyonellik algıları, sistemin bilgi kalitesi ve güvenliği, operasyonel karar desteği ve yordam etkinliği, sistemin hizmet kalitesi ve sisteme yönelik beklenti etkisi ve inanç sistematiği tutumunun oluşmasında etkili olduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract This study focuses on the perceptions of accounting-finance management students at Burdur Mehmet Akif Ersoy University and Isparta University of Applied Sciences regarding the distance education system in the age of Industry 4.0 and the relationships among these perceptions. Within the scope of the study, 334 students predominantly taking accounting and finance classes were posed questions and statements through online questionnaire data collection method, and the data obtained were subjected to reliability, factor, and regression analysis. Following the reliability analysis, the data with very high reliability were subjected to factor analysis and divided into five factors accordingly. The hypotheses formed with these factors were put through regression analysis. As a result of the study, all of the hypotheses formed in line with the research topic and objective were confirmed. Hence, the study revealed that students' perceptions of rationality, information quality and security of the system, operational decision support and procedure effectiveness have influence over the attitudes of expectation effect towards the system and the service quality of the system, and the belief systematic. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi sosyal bilimler meslek yüksekokulu dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Endüstri 4.0 tr_TR
dc.subject Muhasebe-finans tr_TR
dc.subject Uzaktan öğretim sistemi tr_TR
dc.subject Industry 4.0. tr_TR
dc.subject Accounting-finance tr_TR
dc.subject Distance education system tr_TR
dc.title Endüstri 4.0 çağında muhasebe - finans öğrencilerinin uzaktan öğretim sistemine ilişkin algıları tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk Üniversitesi sosyal bilimler meslek yüksekokulu dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/muhasebe ve finansman anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9537-3672 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-3521-0150 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9862-737X tr_TR
dc.contributor.authorID 111902 tr_TR
dc.identifier.volume 24 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 569 tr_TR
dc.identifier.endpage 581 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster