Konuşma kaygısının nedenleri ve bu kaygının giderilmesine ilişkin yapılan uygulamalara yönelik araştırmaların incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirel, Ahmet
dc.date.accessioned 2022-02-02T13:16:04Z
dc.date.available 2022-02-02T13:16:04Z
dc.date.issued 2019-09-03
dc.identifier.citation Demirel, A. (2019). Konuşma kaygısının nedenleri ve bu kaygının giderilmesine ilişkin yapılan uygulamalara yönelik araştırmaların incelenmesi. III. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu bildiriler kitabı içinde (ss. 488-499). Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.uri https://www.researchgate.net/publication/339875898_KONUSMA_KAYGISININ_NEDENLERI_VE_BU_KAYGININ_GIDERILMESINE_ILISKIN_YAPILAN_UYGULAMALARA_YONELIK_ARASTIRMALARIN_INCELENMESI
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6354
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı yapılan bilimsel araştırmalardan hareketle konuşma kaysının nedenlerinin ve bu kaygının giderilmesinde işe koşulabilecek uygulamaların genel olarak ortaya konmasıdır. Bu amaçla verilerin elde edilmesinde nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde doküman incelemesi yapılmıştır. Çalışma sonucunda konuşma kaygısı nedenlerinin ve azaltılması için başvurulabilecek uygulamaların gerek anadilde gerekse yabancı dilde benzer olduğu görülmüştür. İncelenen bilimsel metinlerden hareketle araştırmada ulaşılan sonuçlar şöyle sıralanabilir: Genel olarak konuşma kaygısı olumsuz eğitim öğretim ortamları, not verme ve korkutma amacıyla yapılan ölçme ve değerlendirme uygulamaları, olumsuz tutum ve düşünceler, dil bilgi ve becerisi eksikliği gibi farklı nedenlerden kaynaklanmaktadır. Konuşma kaygısının giderilmesinde dil pratiğine dayalı öğrenciyi aktif kılan rol oynama, tiyatro, hazırlıklı konuşma, hazırlıksız konuşma, akademik çelişki gibi yöntem ve teknikler kullanılabilir. Ayrıca mikro öğretim, doğrudan öğretim gibi rehberliğe önem veren modellere başvurulabilir. Bunların dışında konuşma kaygısının azaltılmasında olumlu ve yapıcı geribildirimler de etkili olabilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the causes of speech anxiety and applications to reduce this anxiety based on scientific research. For this purpose, document analysis was conducted within the framework of qualitative research approach to obtain the data. As a result of the study, it was seen that the reasons of speech anxiety and the applications that can be applied in reducing this anxiety were similar in mother tongue and foreign language. Based on the studies examined, the following conclusions can be reached in this research: Generally speaking anxiety is caused by different reasons such as negative educational environments, measurement and evaluation practices for grading and scare, negative attitudes and thoughts, and lack of language knowledge and skills. Methods and techniques such as role playing, theater, prepared speech, unprepared speech, academic contradiction that can make the student active based on language practice can be used in the elimination of speech anxiety. In addition, such as micro-teaching, direct teaching models that rely on guidance can be applied. In addition, positive and constructive feedback can also be effective in reducing speech anxiety. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher III. Uluslararası Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Bilimler Sempozyumu tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Konuşma kaygısı tr_TR
dc.subject Konuşma kaygısının nedenleri tr_TR
dc.subject Language education tr_TR
dc.subject Speaking skill tr_TR
dc.subject Speech anxiety tr_TR
dc.title Konuşma kaygısının nedenleri ve bu kaygının giderilmesine ilişkin yapılan uygulamalara yönelik araştırmaların incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examinatıon of academic research on the causes of speech anxiety and applications to reduce this anxiety tr_TR
dc.type other tr_TR
dc.relation.journal III. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 260465 tr_TR
dc.identifier.startpage 488 tr_TR
dc.identifier.endpage 499 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster