Otel işletmelerindeki örgüt kültürü ile ulusal kültür arasındaki farkların belirlenmesine yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akdeniz, Defne
dc.contributor.author Aytemiz Seymen, Oya
dc.date.accessioned 2022-01-11T12:45:19Z
dc.date.available 2022-01-11T12:45:19Z
dc.date.issued 2013-04-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6265
dc.description.abstract Bu çalışma Hofstede’nin (1991) geliştirdiği kültür boyutlarını kullanarak, ulusal kültür ile örgüt kültürü arasında öne sürülen paralel yapıyı test etmeyi amaçlamaktadır. Veriler Hofstede’nin geliştirdiği değerler anketi ile, İstanbul’da faaliyet gösteren 142 beş yıldızlı otel çalışanından elde edilmiş ve her bir kültür boyutu için hesaplanan ortalama değerlerin kullanıldığı formüller aracılığıyla yeni kültür değerleri hesaplanmıştır. Araştırmanın ortaya koyduğu en önemli sonuçlardan biri ulusal kültür ile örgüt kültürü arasında Hofstede’nin de öne sürdüğü paralel yapının doğrulanması olmuştur. Bu sonuca göre, otel işletmelerinin içinde bulundukları kültürel yapıdan oldukça etkilendikleri saptanmıştır. Araştırmada öne çıkan bir diğer sonuç ise Hofstede’nin ortaya koyduğu yüksek dişilik değerlerinin aksine, yüksek erillik değerlerinin ortaya çıkmasıdır. Son olarak bu çalışma yazında yeterince ilgi görememiş bir alanı doldurmakta ve daha önce hem ulusal kültürün hem de örgüt kültürünün üstelik de Hofstede tarafından geliştirilen ölçme metoduyla ele alındığı belki de ilk çalışma olarak akademik yazına katkı sağlamaktadır. tr_TR
dc.description.abstract This study aimed to test whether national culture and organizational cultures were isomorphic in accommodation establishments, through Hofstede’s cultural dimensions. Based on data from a survey of 142 employees from multinational hotels in Istanbul, the existence and degree of difference between national and organizational culture were tested. The new culture scores were calculated by calculation formulas derived from the mean scores of each culture dimension. The most important result of this study is the strong support of Hofstede’s assumption that is “organizations are culture-bound”. Within the scores for seven culture dimensions, a small amount of variance was found between Turkey’s national culture and hotel enterprises’ culture. Another contribution of this study is the demonstration of higher masculinity levels contrary to Hofstede’s high femininity scores. Furthermore, this study arises as an important contribution to previous scarce investigations of Turkish national and organizational culture by employing Hofstede’s culture assessment instrument. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örgüt kültürü tr_TR
dc.subject Ulusal kültür tr_TR
dc.subject Hofstede kültür boyutları tr_TR
dc.subject Konaklama endüstrisi tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Türkiye tr_TR
dc.subject Organizational culture tr_TR
dc.subject National culture tr_TR
dc.subject Hofstede's culture dimensions tr_TR
dc.subject Hospitality industry tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Turkey tr_TR
dc.title Otel işletmelerindeki örgüt kültürü ile ulusal kültür arasındaki farkların belirlenmesine yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Diagnosing national and organizational culture dıfferences: A research in hotel enterprises tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/Ayvacık meslek yüksekokulu/seyahat-turizm ve eğlence hizmetleri bölümü/turist rehberliği pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 166980 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 198 tr_TR
dc.identifier.endpage 217 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster