Performans yönetimine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri (Antalya ili örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Günbayı, İlhan
dc.contributor.author Yıldırım, Suat
dc.date.accessioned 2022-01-10T13:12:49Z
dc.date.available 2022-01-10T13:12:49Z
dc.date.issued 2012-11-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6245
dc.description.abstract Amaç: Antalya İli Resmi Anadolu Lisesi türündeki Ortaöğretim kurumlarında gerçekleştirilen bu araştırma, öğretmen ve yöneticilerin öğretmen performans yönetimi süreçlerinin, performans ölçütleri olarak okullarında uygulanmasının kabul edilme ve ortaöğretim okullarında uygulanabilirlik durumunun saptanmasını amaçlamıştır. Evren ve Örneklem: Araştırmanın evrenini, 2009-2010 Eğitim ve Öğretim döneminde Antalya İli sınırları içerisinde 16 ilçede bulunan 28 Anadolu Lisesinde görevli 926 öğretmen ve 70 yöneticiden, araştırmanın örneklemi ise 47 yönetici ve 483 öğretmenden oluşturmuştur. Yöntem: Örneklemi oluşturan öğretmen ve yöneticilere “Kişisel Bilgi Formu” ve Bostancı (2004) tarafından hazırlanan, “Öğretmen Performans Yönetimi Ölçeği” geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapıldıktan sonra uygulanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin öğretmen performans yönetimi faktörlerinin okullarında performans ölçütleri olarak uygulanmasını kabul etme düzeylerinin, göreve, cinsiyete, öğrenim durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla t-testi ve kıdeme göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) uygulanmıştır. Bulgular ve Sonuç: Anadolu Lisesi türü ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmen ve yöneticiler performans yönetimi süreçlerinin performans ölçütleri olarak uygulanmasına yüksek derecede olumlu görüş bildirmişlerdir. Yöneticiler ve öğretmenler tarafından en çok kabul gören performans boyutu performans değerlendirme olmuştur. Öğretmen performans yönetimi süreçlerinin okullarında uygulanmasına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri öğrenim durumu değişkenine göre tek alt boyutta, mesleki kıdem değişkenine göre ise dört alt boyuta farklılaşırken, görev ve cinsiyet değişkenlerine göre ise farklılaşmamıştır. Sonuç olarak araştırma bulguları doğrultusunda öğretmen performans yönetiminin okullarda uygulanabilirliği konusunda öneriler ileri sürülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract Purpose: This research aimed to determine whether the teacher performance management factors could be applied based on the views by Anatolian High School teachers and managers for the purpose of performance criterions in Public Anatolian High Schools in Antalya and to find out the degree of applicability in these schools. Population and Sampling: The population of the research consisted of 926 teachers and 70 managers working in the 28 Anatolian High School in Antalya and the sample 47 managers and 483 teachers in 2009-2010. Method: Teacher Performance Management Scale developed by Bostancı (2004) and Personal Data Form were applied to managers and teachers in the sample after reliability and validity analysis. Whether the opinions of the teachers, and managers for the practical application of the teacher performance management factors for performance criterions were significant with respect to the type of seniority for each type of schools were analyzed via One-Way Variance Analysis and position, gender and education level via t-test. Findings and Results: Research findings showed that the level of acceptance of the applicability of teacher performance management factors by the teachers and managers was not significantly meaningful with respect to the position and gender but the level of acceptance of the applicability of teacher performance management factors by the teachers and managers was significant with respect to education and seniority. As a result, suggestions were put forward for the applicability of teacher performance management in schools consistent with the findings of the research. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Performans yönetimi tr_TR
dc.subject Anadolu liseleri tr_TR
dc.subject Öğretmen tr_TR
dc.subject Yöneticiler tr_TR
dc.subject Performance management tr_TR
dc.subject Anatolian high schools tr_TR
dc.subject Teacher tr_TR
dc.subject Principals tr_TR
dc.title Performans yönetimine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri (Antalya ili örneği) tr_TR
dc.title.alternative Principals and teachers' opinions on teacher performance management (A case of Antalya province) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Akdeniz Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim yönetimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 116506 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 22 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster