Almanca bölümlerinde yazma becerisine destek amaçlı araçsal yazma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uslu, Zeki
dc.contributor.author Uyanık, Ayşe
dc.date.accessioned 2021-12-24T13:53:13Z
dc.date.available 2021-12-24T13:53:13Z
dc.date.issued 2017-09-27
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6168
dc.description.abstract Bu çalışmanın konusu, Almanca bölümlerinde kompozisyon dersinde yazma becerisini destekleyici, süreç odaklı yazma yaklaşımı olan araçsal yazma etkinliğini değerlendirmektir. Yazma dört temel dil becerisinden birisidir ve dil öğretiminin vazgeçilmez bir parçasıdır. Kompozisyon dersi öğrenim amacına dönük olarak yürütülür. Böylece anadili konuşucusu ile yabancı dil öğrencisi için farklı olmalıdır. Çünkü yabancı dil öğrencisinin dilbilgisi ve sözcük dağarcığı henüz yeterli olmayabilir. Bu nedenle yabancı dil öğretiminde kompozisyon dersi, diğer temel becerileri destekleyici, öğrenme amacına yardımcı, sözcük dağarcığını ve dilbilgisi kurallarını pekiştirici ve de öğrenilen bilgilerin kalıcı hale gelmesini sağlayıcı bir araç olarak görülmelidir. Bu çalışmanın amacı, süreç odaklı yazma yaklaşımı olan araçsal yazma ile Almanca öğrencilerinin yazma becerilerini geliştirmek, ayrıca dilbilgisi ve sözcük dağarcığı gibi diğer alanlarda da katkı sağlamaktır. Bu amaçla Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Almanca öğrencilerinin ikinci sınıf kompozisyon dersinde araçsal yazma yaklaşımı uygulanmıştır. Bir yılsonunda öğrencilerin hem yazma becerilerinin geliştiği, hem de dilbilgisi kurallarının uygulanması ve sözcük dağarcığının zenginleşmesine önemli katkılar sağlandığı görülmüştür. Sonuç olarak, kompozisyon dersinde araçsal yazma çalışmalarının Almanca öğrencilerine çok yönlü katkı sağladığı ve amaç odaklı bir planlama ile uygulanmasının dil öğretimine yararlı olacağı söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract This study deals with the use of instrumental writing in the field of German as a foreign language teaching at universities. Writing is one of the four basic language skills and an indispensable part of language teaching. The composition lessons are carried out in accordance with the learning goal orientation. This allows us to distinguish between native speakers and foreign language learners. For a foreign language learner, grammar or vocabulary can be insufficient. For this reason, a composition lesson can be used as a means to promote other basic skills, as a learning aid for attaining linguistic learning goals, to consolidate vocabulary or grammatical structures and to store knowledge. The aim of this study is to expand the literacy of the German students by means of the process-oriented writing approach, and at the same time to make a hidden contribution to other skills as well as grammar and vocabulary. In order to achieve this goal, we conducted the instrumental writing at Selçuk University / Konya in the second grades. The results showed that the students were more talented in the grammatical structures than in the beginning and had extended their vocabulary through the written exercises during the composition lessons. It turned out that the literacy of the German learners can be cultivated by means of instrumental writing during the lectures, can be trained and expanded with a targeted planning. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kompozisyon dersi tr_TR
dc.subject Yazma becerisi tr_TR
dc.subject Araçsal yazma tr_TR
dc.subject Yabancı dil olarak Almanca tr_TR
dc.subject Essay lessons tr_TR
dc.subject Writing skills tr_TR
dc.subject Instrumental writing tr_TR
dc.subject German as a foreign language tr_TR
dc.title Almanca bölümlerinde yazma becerisine destek amaçlı araçsal yazma tr_TR
dc.title.alternative Instrumental writing to promote writing skills in teaching German as a foreign language at universities tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Selçuk Üniversitesi/edebiyat fakültesi/alman dili ve edebiyatı bölümü/alman dil bilimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 113536 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-4531-6589 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9145-0845 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 17 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster