Yükseköğrenim gören bireylerin somut kültürel mirasa yönelik tutumları ile kültürel miras kavramına ilişkin metaforik algıları üzerine bir çalışma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Günden, Burcu
dc.contributor.author Güneren, Ebru
dc.date.accessioned 2021-10-01T12:17:01Z
dc.date.available 2021-10-01T12:17:01Z
dc.date.issued 2021-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5439
dc.description.abstract Kültürel miras; medeniyetlerin içinden gelip geçtiği zaman ve süreç doğrultusunda ürettiği, biriktirdiği, geliştirdiği maddi ve manevi değerlerin bir simgesidir. Bu nedenle iyi özümsenmesi, öğretilmesi, korunması ve yaşatılması; kültürel miras ve turizm gibi birçok disiplinin sürdürülebilirliği bağlamında büyük önem arz etmektedir. Bu çalışma; doğrudan yada dolaylı olarak kültürel miras içerikli yükseköğrenim gören bireylerin, somut kültürel mirasa yönelik tutum düzeyleri ile kültürel miras kavramına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesini amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma bir araştırma tasarlanmıştır. Çalışmanın nitel kısmında; ilgili sahalarda aktif ve kilit rol oynayacak uzman ve meslek eleman adaylarının metaforik algılarının belirlenmesi amacıyla kendilerine, “Bana göre kültürel miras … gibidir. Çünkü…..” açık uçlu ifadesi yöneltilmiş ve akıllarına ilk gelen metaforu gerekçesi ile birlikte yazmaları istenmiştir. Araştırma neticesinde katılımcılar tarafından 154 metafor geliştirildiği görülmüş ve geliştirilen metaforlar ortak özelliklerine göre sekiz kategoride tasnif edilmiştir. Nicel araştırma bölümünde ise; Somut Kültürel Mirasa Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak, bireylerin tutum düzeyleri belirlenmiştir. Araştırma kapsamındaki veriler, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi; Arkeoloji, Sanat Tarihi, Tarih, Turizm Rehberliği, Türk Halk Bilimi lisans bölümleri ile Mimari Restorasyon ve Kültürel Miras ve Turizm önlisans programlarında öğrenim gören 355 bireyden elde edilmiştir. Genel bağlamda, yükseköğrenim gören bireylerin kültürel mirasa yönelik metaforik algıları ile somut kültürel mirasa ilişkin tutum düzeylerinin anlamlı şekilde yüksek seyrettiği belirlenmiş olup nihai çerçevede detaylı yorum ve önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Cultural heritage is a symbol of the material and spiritual values that civilizations have produced, accumulated and developed in line with the time and process they come and go. For this reason, its being well absorbed, taught, protected and kept alive are of great importance in the context of the sustainability of many disciplines such as cultural heritage and tourism. This study aims to determine the level of attitudes towards concrete cultural heritage of the individuals who have direct or indirect cultural heritage content during higher education and their metaphoric perceptions on the concept of cultural heritage. For this purpose, a mixed study was designed in which qualitative and quantitative research methods were used together. In the qualitative part of the study; in order to determine the metaphorical perceptions of the experts and professionals who will play an active and key role in the relevant fields, the open-ended expression “In my opinion, cultural heritage is like…. Because… .. ” was directed and they were asked to write the first metaphor that came to their mind together with its justification. As a result of the research, it was seen that 154 metaphors were developed by the participants and the developed metaphors were classified into eight categories according to their common features. In the quantitative part of the study; by using the Concrete Cultural Heritage Attitude Scale, the attitude levels of the individuals were determined. The data within the scope of the research were obtained from 355 individuals studying at Archeology, Art History, History, Tourism Guidance, Turkish Folklore undergraduate departments and Architectural Restoration, and Cultural Heritage and Tourism associate degree programs in Nevşehir Hacı Bektaş Veli University. In general, it has been determined that the metaphorical perception towards cultural heritage and attitude levels towards the concrete cultural heritage of higher education individuals are significantly higher, and detailed comments and suggestions have been made in the final framework. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Somut kültürel mirasa yönelik tutum tr_TR
dc.subject Kültürel mirasa ilişkin metaforik algı tr_TR
dc.subject Yükseköğrenim gören bireyler tr_TR
dc.subject Kültürel miras ve turizm tr_TR
dc.subject Attitude towards concrete cultural heritage tr_TR
dc.subject Metaphoric perception of cultural heritage tr_TR
dc.subject Indıviduals at higher education tr_TR
dc.subject Cultural heritage and tourism tr_TR
dc.title Yükseköğrenim gören bireylerin somut kültürel mirasa yönelik tutumları ile kültürel miras kavramına ilişkin metaforik algıları üzerine bir çalışma tr_TR
dc.title.alternative A study on the attitudes of individuals at higher education towards concrete cultural heritage and their metaphoric perceptions on the concept of cultural heritage tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 37053 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster